۹۲۰مددجوی قزوینی از مرخصی یک‌ماهه بهره‌مند شدند

معاون قضایی دادگستری کل استان قزوین گفت: ۹۲۰نفر از زندانیان استان که ۱۴نفر آنها از مددجویان زن هستند مشمول بهره‌مندی از مرخصی یک ماهه شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، معاون قضایی رییس کل دادگستری کل استان قزوین گفت: با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و ضرورت حفظ سلامت آنها و پرسنل سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی با بره گیری از بخشنامه مورخ رئیس معظم قوه قضاییه ۹۲۰نفر از زندانیان استان که ۱۴نفر آن ها از مددجویان زن هستند مشمول بهره مندی از مرخصی یک ماهه شدند.
او با تاکید بر اینکه مجازات زندان برای مجرمان خطرناک، مزاحمان نوامیس مردم و سارقین و اشرار و برهم زنندگان امنیت ضروری است، گفت: باید از سازکارهای پیش بینی شده در قانون جدید التصویب(کاهش مجازات حبس) برای کسانی که جرائم سبک مرتکب شده اند و سابقه ندارند استفاده کنیم.
کثیرلو به نقش موثر مجازات های جایگزین حبس در کاهش یا تکرار نشدن جرم اشاره و بیان کرد: در صورتی که به جا و مناسب از مجازاتهای جایگزین حبس استفاده شود به طورحتم می‌تواند در کاهش جرم، موثر واقع شود در غیر این صورت ناکارامد است.
معاون حقوق شهروندی رئیس کل دادگستری قزوین افزود: جایگزین کردن حبس «حتما به نفع جامعه و مفید به حال مرتکبان اعمال مجرمانه» است زیرا از یک‌سو باعث می‌شود در هزینه‌ای که صرف نگهداری بیهوده این‌گونه افراد در زندان‌ها می‌شود، صرفه‌جویی شده و از دیگرسو امکان بدآموزی آنها و یاد گرفتن آموزه هایی که از آن آگاه نیستند از زندانیان باسابقه از بین برود و در عین حال احتمال متنبه شدن افراد و بازنگری آنها نسبت به آنچه کرده‌اند، بوده‌اند و می‌خواهند باشند، افزایش پیدا ‌کند. این تغییرات همواره از خواسته‌های مهم مقامات ارشد نظام بوده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =