به گزارش خبرآنلاین، ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرآنلاین، در پاسخ به این سوال که کاندیدای ریاست جمهوری چه ویژگی باید داشته باشند تا میزان مشارکت بیشتر شود؛ گفت: کاندیدای ۱۴۰۰ باید فردی باشد که مردم احساس کنند او می تواند مشکلات کشور را در عرصه های اقتصادی حل یا کمتر کند.
>>>> بیشتر بخوانید؛
رئیس جمهور ِ۱۴۰۰، یک سیاستمدار معروف است یا اقتصاددان ناشناخته؟
وی ادامه داد: مردم باید احساس کنند که فرد کاندید شده به دنبال تحمیق آنان نیست و کاندیدای ریاست جمهوری نیز به دنبال آن نباشد که مردم با یک سری شوهای تبلیغاتی و جنجال انتخاباتی فریب دهد و زمانی که به قدرت رسید؛ بلای دیگری بر سر کشور بیاورد. مردم باید صداقت کاندیدا را احساس کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: باید با فساد در اشکال مختلف مانند فساد سیاسی، فساد قدرت و مالی جدا مقابله کند. مردم آن فرد را کارآمد ببینند و احساس کنند که آن فرد هم قدرت اداره دولت را دارد، هم تعاملات خوبی با قوای دیگر و ارکان کشور برای حل مشکلات مردم داشته باشند.
ایمانی درباره اینکه آیا رئیس جمهور بعدی بهتر است یک چهره سیاسی باشد یا یک چهره اقتصادی گفت: رئیس جمهور چهره اقتصادی باشد بدین معنا که اقتصاددان باشد، یا یک چهره سیاسی بدان معنا که سیاستمدار باشد، خیلی تفاوتی ندارد. اگر رئیس جمهور یک چهره سیاسی باشد می تواند از اقتصاددانان کارآمد در تیم خود استفاده کند.
وی با بیان آنکه رئیس جمهور باید یک فرد اجرایی، مدیر کارآمد باشد؛ خاطر نشان کرد: هرچند که احتمال دارد یک فرد که دارای این ویژگی ها است، چهره سیاسی و اقتصادی نباشد؛ اما اگر پرتوان و کارآمد باشد، می تواند از برای حل مشکلات از چهره های سیاسی و اقتصادی استفاده کند.
این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سول مبنی بر آنکه آیا مردم به کاندیداهای تکراری علاقه مند هستند یا خواهان یک چهره جدید هستند؛ بیان کرد: همواره مردم نه تنها در ایران و در همه جهان، عموما چهره های جدید برای آنان جذاب تر است. در دوم خرداد سال ۷۶ مردم به یک چهره جدید به نام آقای خاتمی رای دادند. در سال ۸۴ هم به یک چهره جدید و تقریبا ناشناخته به نام آقای احمدی نژاد رای دادند. در سال ۹۲ نیز همین اتفاق افتاد و آقای روحانی چهره شناخته شده ای برای عامه مردم نبود. در دنیا نیز معمولا مردم از چهره های جدید استقبال می کنند.
۲۷۲۱۵
نظر شما