دبیر کل سازمان جهانی:وقت ترس نیست ، شروع ایمن گردشگری ممکن است

خبرنیوز نوشت:زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در بیانیه اخیر خود با بیان اینکه همه از هزینه گزاف اعمال محدودیت بر صنعت سفربه دلیل شیوع کویید 19 آگاه هستند گفت : بین ماههای ژانویه تا می ریزش سریع و ناگهانی ورود توریست به کشورهای مختلف جهان 320 میلیارد دلار خسارت بر این حوزه وارد کرد. متاسفانه خسارت 5 ماهه اول سال بر صنعت گردشگری سه برابر رکود بزرگ سال 2007 تا 2009 بود .

وی اذعان داشت : بازگشایی مرزها بر روی گردشگران گشایشی امیدبخش بر روی میلیون ها مردمی است که درآمدشان وابسته به گردشگری است. با این حال سازمان جهانی گردشگری مقید به تعهدات خود با سازمان های دیگر جهان برای مهارپاندمی کرونا است.
زوراب پولولیکاشویلی با تاکید به اینکه در چنین دوران سختی مردم سراسر جهان به پشت گرمی و پیامهای شفاف ، قدرتمند و مداوم نیاز دارند گفت : اکنون آنها به جنبش های سیاسی که وحدت انسان ها را نادیده می گیرد نیازی ندارند بلکه نیازمند این حقیقت هستند که ما انسانها در کنار هم قدرتمندتر هستیم و قادر خواهیم بود که بر کرونا غلبه کنیم.
وی افزود : کسانی که در جایگاههای مدیریتی هستند در گام اول بر اهمیت گردشگری در مشاغل و اعتمادسازی واقف شده اند. آنها باید هرکاری انجام بدهند تا بتوانند مردم را ترغیب به سفر با رعایت همه پروتکل هایی کنند که اکنون بخشی جدید از واقعیت های زندگی بشر هستند.
دبیر کل سازمان جهانی گردشگری اذعان کرد: همان طوری که سازمان جهانی گردشگری از ابتدای بحران کرونا تاکنون گفته است دولت ها وظیفه دارند سلامت شهروندانشان را در اولویت قرار دهند ضمن آنکه باید ازمشاغل و معیشت مردم حفاظت کنند . حال آنکه در ماههای اخیردربسیاری ازنقاط جهان تاکید تنها بر سلامت افراد بوده است و ما اکنون داریم تقاص این سیاست را پس می دهیم.
زوراب پولولیکاشویلی در ادامه افزود: اما این راهش نیست . توریسم به عنوان یک بخش کلیدی در اقتصاد جامعه سابقه طولانی در سازگاری و پاسخ به چالش های پیش رو دارد.در هفته های اخیر توریسم جهانی به این نتیجه رسیده است که نمی توان تا کشف واکسن کرونا دست روی دست گذاشت و باید دنبال راه حل هایی بود که بتوان با واقعیت جدید زندگی بشر سازگار شد.
دبیر کل سازمان چهانی گردشگری پیشنهاد داد : آزمایش سریع و سخت گیرانه در بنادر و فرودگاهها و نرم افزارهایی ردیابی می توانند چرخ گردشگری را دوباره به حرکت در آورند .همه اینها طبق منحنی رفتار افراد و جوامع در طول ماههای سخت گذشته استوار است.
وی تاکید کرد : این راه حل ها ملزوم پذیرفته شدن سریع هستند. به تعویق انداختن آنها می تواند منجر به فاجعه شود و خطر خنثی کردن همه تلاش هایی هایی که ما برای قرار دادن گردشگری در جایگاه ستون واقعی توسعه پایدار وهمگانی انجام دادیم گردشگری را تهدید می کند. ضمن آنکه اقشار ضعیف جامعه گردشگری تاب نمی آورند و بدترین صدمات متوجه آنهاست .
زوراب پولولیکاشویلی افزود: برنامه های یک جانبه و کوته بینانه در بلند مدت عواقب وخیمی دارد . اکنون پس از ماهها مواجهه با این ویروس مردم تا حد زیادی یاد گرفته اند چطور به روش مسئولانه ای رفتار کنند. مشاغل و خدمات پروتکل ها را بر دیوار نصب کرده اند و فعالیت هایشان را مطابق آن انجام می دهند. اکنون وقت آن رسیده که سیاست سازان شکاف های موجود را پر کنند تا همه با هم بتوانیم به پیش برویم.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =