سیاست فنی و حرفه ای استان چهارمحال وبختیاری آموزش  تکمیل زنجیره تولید می باشد

ایرنا نوشت:مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش در استان، دوره‌های آموزشی متناسب با ظرفیت‌های موجود تدوین و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

فرانک کبیری  افزود: این دوره‌های آموزشی به طور مشخص در حوزه‌های نمد، نخ‌ریسی از پشم، تولید و بسته‌بندی بادام و سایر ظرفیت‌های قابل توجهی که با تکمیل زنجیره تولید می‌توان ارزش افزوده بیشتری نصیب استان خواهد کرد هدفگذاری شده است.
وی ادامه داد: هدف ما بر این است تا در ابتدا پیش‌بینی اشتغال کنیم و سپس آموزش‌های تخصصی را در اختیار افراد علاقمند و جویای کار قرار دهیم و در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی منعقد شده است.
کبیری با اشاره به اهمیت برگزاری آموزش‌های جوار کارگاهی، تصریح کرد: در همین خصوص نیز با چندین کارخانه استان وارد مذاکره شده‌ایم تا با تربیت نیروهای ماهر، نیروی انسانی مورد نیاز آنها را تامین کنیم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی و عشایری استان نیز اشاره کرد و گفت: در این مناطق نیز اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص بافت گلیم، چوقا و صنایع دستی به صورت مشارکتی کرده‌ایم.
کبیری همچنین از تلاش برای برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی استان در کشور روسیه خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا با برگزاری این نمایشگاه علاوه‌بر نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان، زمینه برای مراودات تجاری و اقتصادی با کشور روسیه فراهم شود.
گفتنی است ، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به عنوان متولی و مجری آموزش‌های فنی و حرفه ای کوتاه‌مدت در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =