شلیک موشک از اعماق زمین و رونمایی از موشک‌های بالستیک و کروز ایرانی، چه پیامی به دنیا داد؟

شلیک موشک از اعماق زمین و رونمایی از موشک بالستیک «شهید حاج قاسم سلیمانی» و موشک کروز «ابومهدی» ، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی پیدا کرد .

به گزارش خبرآنلاین، دستاوردهای دفاعی ایران در سال جاری و در بخش مراقبت از آسمان‌های کشور، بسیار چشمگیر و درخشان بوده است. در فروردین ماه امسال فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابتدا از تحویل پهپادهای نسل جدید «کرار» و «ابابیل ۳» خبر داد که به خط تولید انبوه رسیده و تحویل نیروهای نظامی کشور شده و سپس از سامانه‌های راداری راهبردی «خلیج فارس» و «مراقب» رونمایی کرد؛ سامانه‌هایی که به دست متخصصان داخلی تولید شد و قادر است گستره‌ی وسیعی از آسمان کشور را پایش کند.

 بنا به روایت ایرنا، در اردیبهشت ماه امسال، ماهواره «نور» به عنوان نخستین ماهواره نظامی کشور، در مدار قرار گرفت و برد رصد تحرکات دشمنان ایران را افزایش داد. ایران اکنون قادر است از فضا هم تحرکات دشمنان را رصد کند. پرتاب ماهواره‌ی نور نشان داد که توان نظامی ایران قابل مقایسه با گذشته نیست و صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، با صنایع دفاع کشورهای پیشرفته قادر به رقابت است.




صنایع دفاعی کشور در ماه‌های اخیر، به عرصه‌های جدیدی در بخش موشکی دست یافت. شلیک موشک از اعماق زمین و رونمایی از موشک بالستیک «شهید حاج قاسم سلیمانی» و موشک کروز «ابومهدی» در مردادماه امسال دستاوردهایی بود که ضمن نشان دادن اقتدار نظامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی نیز پیدا کرد و محاسبات قبلی دشمنان از توان نظامی ایران را برهم زد. صنایع دفاعی ایران که تا پیش از این تولید مجموعه متنوعی از موشک‌های نظامی را در دستور کار خود قرار داده بودند، اکنون به عرصه‌های جدیدی دست یافته و توان موشکی ایران را باز هم ارتقاء داد.

موتور توربوفن سبک جهش نسل چهار، از دیگر توانمندی‌های دفاعی بود که در روزهای گذشته از آن رونمایی شد. تولید بومی موتور جت هواپیمای جنگنده، برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات صنایع دفاعی کشور در سال جاری است و متخصصان ایرانی را قادر خواهد کرد تا توان هواپیماهای جنگنده تولید داخل را ارتقاء دهند. 

اما نیروهای زمینی ارتش و سپاه نیز از تولیدات صنایع دفاعی کشور برخوردار شده‌اند. خودکفایی در تولید کامیون‌های تانک‌بر، ایجاد خط ارتقای توان عملیاتی تانک‌های نیروهای مسلح و تولید انواع خودرو برای نیروهای زمینی کشور از جمله خبرهایی خوش دفاعی بود که در ماه‌های اخیر به گوش رسید و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع اعلام کرده است که صنایع دفاعی ایران  قادر خواهد بود تمامی تانک‌های موجود در کلاس‌های مختلف را در تراز تانک T۹۰ به روزرسانی و ارتقا دهد.

 
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424512

برچسب‌ها