بهره‌برداری از ۵۲۴ پروژه با اعتبار ‌چهار هزار میلیارد تومان در هفته دولت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت از بهره‌برداری ۵۲۴ پروژه با اعتبار ‌چهار هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۴۷۸۸ نفر در سطح استان یزد به مناسبت هفته دولت از ۲۹ مرداد تا ششم شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ احمد ترحمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش، گفت: ارائه عملکرد هر دستگاه، نهاد ‌یا دولتی باید با توجه به شاخص‌های درآمد و هزینه آن انجام شود.
ترحمی ادامه داد: لازم است دستاوردهای دولت در ۷ سال گذشته به طور دقیق و با تکیه بر آمار مستند به اطلاع مردم برسد زیرا بیان این دستاوردها در حقیقت ارائه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: عملکرد دولت در سال های ‌قبل درخشان، قابل افتخار و قابل تقدیر است و در یک سال گذشته نیز قابل دفاع می باشد و این به معنای نفی مشکلات و تنگناهایی که در جامعه وجود دارد، نیست.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاورد دولت در ۷ سال گذشته طرح تحول نظام سلامت است که با زیرساخت‌های به وجود آمده، در زمان بروز و شیوع بیماری کرونا حتی یک مورد نیز کمبود تخت نداشتیم.
رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت ادامه داد: در سال ۹۲ تعداد تخت فعال درمانی ۹۳ هزار تخت بود که این تعداد در سال ۹۸ به ۱۵۱ ‌هزار و ٣٠٠ تخت درمانی افزایش یافته است.
ترحمی ضمن اشاره به احیا و تامین منابع آبی دریاچه ارومیه در دولت تدبیر و امید، گفت: شبکه گاز شهری و روستایی در سال ۹۲ به میزان ۲۵۱ هزار و ۸۱۸ کیلومتر به صورت تجمیعی بوده که این مقدار در سال ۹۸ به ۳۷۳ هزار و ۸۶۰ کیلومتر افزایش یافته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: تولید نیروگاه های برق آبی در سال ۹۲ به میزان ۱۹ میلیون کیلو وات ساعت بوده که این مقدار در سال ۹۸ به ۳۱ هزار میلیون کیلو وات ساعت رسیده است.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید شاهد رشد گردشگر خارجی بوده ایم و این میزان از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر در سال ۹۲ به ۸ میلیون و ۶۶۰ هزار گردشگر در سال ۹۸ رسیده و همه این اتفاقات و دستاوردها در حالی رقم خورده است که فروش نفت از بشکه ای ۱۰۴ دلار در سال ۹۲ به میانگین هر بشکه ۶۰ دلار در سال ۹۸ کاهش یافته است.
شروع عملیات اجرایی ۳۰ پروژه در هفته دولت
رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت از بهره‌برداری ۵۲۴ پروژه با اعتبار چهارهزار میلیارد تومان، ۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ارز آوری و هزار و ۶۸۰ میلیون یوان چین سرمایه گذاری با اشتغال‌زایی ‌چهار هزار و ۷۸۸ نفر در سطح استان یزد به مناسبت هفته دولت خبر داد.
ترحمی گفت: ۱۱ مورد این پروژه ها، پروژه ملی است و در این هفته همچنین عملیات اجرایی ۳۰ پروژه با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان در سطح استان آغاز می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: در هفته دولت ۲۶ پروژه با اشتغال ۲۳۳ نفر در شهرستان ابرکوه، ۷۰ پروژه با اشتغال‌زایی ۲۵۲۴ نفر در اردکان، ۴۰ پروژه با ایجاد اشتغال برای ۲۱۴ نفر در شهرستان اشکذر، ۳۱ پروژه با ۸۸۹ نفر اشتغال در بافق و ۲۹ پروژه با اشتغال‌زایی ۲۷ نفر در شهرستان بهاباد به بهره‌برداری می رسد.
ترحمی ادامه داد: همچنین ۵۸ پروژه با ایجاد اشتغال برای ۱۵۱ نفر در شهرستان تفت،‌ ۶۰ پروژه با ۲۷ نفر اشتغال در خاتم، ۴۸ پروژه با ایجاد اشتغال برای ۷۱ نفر در شهرستان مهریز، ۶۰ پروژه با ۴۷۱ نفر اشتغال در شهرستان میبد و ۹۰ پروژه با ‌ایجاد اشتغال برای ۱۸۱ نفر در یزد در هفته دولت افتتاح می شود.
پرهیز مردم از حضور در تجمعات و مکان‌های پر تردد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود با اعلام اینکه استان یزد از استان های قرمز در بحث شیوع بیماری کروناست، از مردم استان خواست شرایط را عادی ندانند، از حضور در تجمعات و مکان‌های پر تردد پرهیز کنند، از سفرهای غیر ضروری به ویژه به مناطق بحرانی و قرمز کشور اجتناب نمایند و با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک گام موثری در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا بردارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =