باران در راه برخی استان‌ها/ هوا خنک می‌شود

میزان نوشت: یک کارشناس هواشناسی به بررسی جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریباگودرزی در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطق شمال غرب کشور، سواحل شمالی دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، زنجان، البرز و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران همراه با گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی پیش بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها امروز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و گیلان از شدت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: در برخی استان‌های شرقی و جنوبی کشور نظیر خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان امشب بارش‌های پراکنده همراه با وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: فردا بارش‌ها در شمال غرب کاهش می‌یابد، اما در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران تداوم دارد.

 گودرزی افزود: در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد، برخی نقاط کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان انتظار رگبار رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی را داریم.

وی با بیان اینکه امروز و فردا دریای خزر مواج است، اظهار کرد: از امروز تا سه شنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز تا روز سه شنبه در بیشتر نقاط کشور کاهش نسبی دما را داریم، توضیح داد: خنک شدن دمای هوا در نوار شمالی کشور محسوس‌تر است و در این مناطق با کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما مواجه هستیم.

گودرزی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی پایتخت گفت: در تهران امروز وزش باد رخ می‌دهد که می‌تواند در بخش‌های جنوبی و شرقی استان شدیدتر باشد، بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۴ و فردا ۳۲ است.

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =