رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان اخیراً از تصمیم خود برای جدا شدن از جریان 14 مارس مورد حمایت غرب خبر داده بود.

خروج ولید جنبلاط از ائتلاف 14 مارس لبنان که منجر به افتادن این ائتلاف از اکثریت پارلمانی شد، برخی تحرکات مخفیانه را در این جبهه آغاز کرده است.

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که عربستان سعودی به شدت تلاش می‌کند تا جنبلاط را به ائتلاف 14 مارس بازگرداند و در همین راستا گویا پیشنهاد رشوه یک میلیون دلاری در قالب کمک مالی به وی داده است. فارس با اعلام این خبر به نقل از روزنامه الوطن چاپ کویت نوشته است که دولت عربستان برای عقب‌نشینی ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان از اظهارات اخیر خود یک میلیون دلار به وی کمک مالی کرده است.

بنا بر این گزارش این مبلغ در دیدار جنبلاط با «عبدالعزیز خوجه» سفیر عربستان سعودی در لبنان به وی پرداخت شده است. الوطن اعلام کرده است که جنبلاط در این دیدار این مبلغ را از خوجه درخواست کرده است تا اظهارات اخیر خود درباره خروج از 14 مارس را پس بگیرد.

بر‌اساس این گزارش، بعد از دریافت این مبلغ بود که جنبلاط اعلام کرد: درباره اظهارات من اشتباه برداشت شده است، چون خون «رفیق‌الحریری» (نخست‌وزیر اسبق لبنان) را نمی‌توان فراموش کرد و «سعد الحریری» پسر وی نیز دوست و هم پیمان من است.

رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان اخیراً از تصمیم خود برای جدا شدن از جریان 14 مارس مورد حمایت غرب خبر داده بود.

جنبلاط در نشست عمومی فوق‌العاده حزب سوسیالیست وضعیت سازمانی این حزب را بررسی کرد و گفت که ائتلاف وی با گروه 14 مارس به حکم ضرورت بود و نباید ادامه یابد.

وی بر ضرورت اندیشیدن دوباره درباره ساختار جدیدی به منظور خروج از جانبداری و کشیده نشدن به سمت جناح راست تاکید کرد و افزود: گروه 14 مارس وارد مبارزه‌ای با مضمون سیاسی نشد بلکه همه مبارزه ما بر‌اساس نفی طرف مقابل از جایگاه مذهبی، قبیله‌ای و سیاسی بود. این در حالی است که جنبلاط به تازگی سوای از پشت کردن به ائتلاف 14 مارس، در اظهاراتی از حزب‌الله لبنان حمایت کرده و خواستار حمایت سایر جریان‌ها از جریان مقاومت شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =