اجرای پروژه‌های بیابانزدایی بمساحت ۱۲۷۵ هکتار در شهرستان میامی

پروژه بیابانزدایی در سال ۹۸ در دولت تدبیر و امید با مساحت ۱۲۷۵ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان اجراشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان محمدعلی رضایی رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان میامی گفت افزود : از آنجا که عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان میامی در معرض بیابانی شدن قرار گرفته است با توجه به رایزنی‌های که صورت گرفت اعتبارات مربوطه جهت مقابله با بیابان زایی در سال‌های اخیر به این شهرستان میامی تعلق گرفت و پروژه مدیریت هرز آب به مساحت ۶۰۰ هکتاردر مناطق کلاته فرهنگ ، صدرآباد شمالی و استربند انجام و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان اجرا شد.
وی افزود: در این پروژه ابتدا عرصه با ایجاد هلالی‌های کوچک که توانایی نگهداری آب حاصل از رواناب‌های بارندگی را دارد ایجاد خواهد شد و سپس در درون این هلالی‌ها بذور مرتعی بومی منطقه مانند آرتیپلکس تاغ در فصل پاییز بذرپاشی خواهد شد.
رضایی بیان کرد: احداث مدیریت روان آب باعث جمع آوری هرز آب، تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش رطوبت خاک گردیده و زمینه احیاء و اصلاح مراتع را فراهم می‌کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =