وزیر آموزش و پرورش با اعلام خبر تغییر کتاب درسی سال اول ابتدایی در سال آینده تحصیلی گفت: بیست برنامه برای مقطع ابتدایی داریم که همه این برنامه ها برای ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه جلسه یکشنبه شب هیئت دولت افزود:‌ مهم ترین مقطع تحصیلی مقطع ابتدایی است که در آینده کشور تاثیرگذار است و دانش آموزان این مقطع نقش کلیدی و اساسی در نظام تعلیم و تربیت دارند.

وی اظهارداشت: درطول بیش از یک سال گذشته برنامه های مطالعه شده ای را برای دوره ابتدایی مد نظر داشتیم که برخی از آنها در سال 89 انجام شد و برخی را امسال اجرایی خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش به تعطیلی پنج شنبه ها برای مقطع ابتدایی اشاره کرد و افزود: این کار به دلیل ارتقاء در دوره ابتدایی،‌ ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان و ایجاد انگیزه مناسب در معلمان و تحکیم خانواده انجام می شود.

وی ادامه داد: خانواده مهم تر از مدرسه است و از آنجا که خانواده باید تعریفی از زندگی داشته باشد چگونه می شود دانش آموزی از شنبه تا ظهر پنج شنبه در مدرسه حضور پیدا کند و خانواده فرزندش را در همه روزها حذف کرده باشد.

وی افزود: از سوی دیگر دانش آموزان هر روز میل به تعطیلی دارند و به طور مثال اگر یک روز برف بیاید خیلی خوشحال می شوند زیرا در شش روز باید به مدرسه بروند و فقط یک روز و آن هم که همه مشغول کار خودشان هستند و توجه خاصی به فرزند خود ندارد در منزل حضور دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ البته ما ساعت کاری دوره ابتدایی را از 744 ساعت در طول 192 روز به 800 ساعت افزایش داده ایم که این موضوع باعث می شود لطمه ای به تعلیم و تربیت دانش آموزان دوره ابتدایی وارد نشود.

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =