دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: علاقه مندیم حداقل مثل دفعه قبل یک کمیته مشترک بین همه اصولگرایان تشکیل شود تا در انتخابات پیش روی مجلس بتوانیم با اشتراک نظرکارکنیم.

  آیت الله محمدرضا مهدوی کنی بعداز شرکت درجلسه طولانی هیات رییسه دانشگاه امام صادق(ع) درگفت وگو با ایرنا، در پاسخ به پرسشی درباره اهداف نشست های اخیر جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اصول اعلام شده آنها و رابطه آن با انتخابات مجلس شورای اسلامی ، گفت: این اصول مربوط به امورکلی کشور است و انتخابات هم بخشی از آن است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای انتخابات مجلس اقدامات عملی را شروع نکرده ایم اما با گروه های همفکر و همسو صحبت می کنیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد:علاقه مندیم حداقل مثل دفعه قبل یک کمیته مشترک بین همه اصولگرایان تشکیل شود تا در انتخابات پیش روی مجلس بتوانیم با اشتراک نظرکارکنیم.

برنامه های مجلس خبرگان

آیت الله مهدوی کنی که در آخرین نشست مجلس خبرگان به عنوان رییس این مجلس برگزیده شده است ، گفت :درحال مطالعه هستیم تا بتوانیم براساس مسئولیت و وظایف مجلس خبرگان برنامه های بهتری داشته باشیم.

گذشت و سخت کاری دو نکته مهم جهاد اقتصادی

رییس مجلس خبرگان با استقبال و ابراز خرسندی از تعیین سال 90 از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ' جهاد اقتصادی' گفت: معنای این نامگذاری توسط رهبر معظم انقلاب این است که باید درعرصه اقتصادی حداکثر کوشش و تلاش را بکنیم تا درحد جهاد باشد.

وی با بیان اینکه ' صرفه جویی ، همت مضاعف و کارمضاعف و ...' در جای خود محفوظ است و نباید فراموش شوند، اظهارداشت : در جهاد اقتصادی دو نکته مهم نهفته است، اول اینکه مانند اوایل انقلاب نباید به حقوق فردی و شخصی توجه کنیم ، کسانیکه وارد عرصه جهاد اقتصادی می شوند باید گذشت داشته باشند و فداکاری کنند.

آیت الله مهدوی کنی خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی ، یادآور جهاد سازندگی و کسانی است که برای جهاد وارد جبهه های جنگ تحمیلی می شدند.

رییس دانشگاه امام صادق (ع) ، ' سخت کاری و خستگی ناپذیر بودن ' را دومین نکته مهم نهفته در جهاد اقتصادی دانست و تصریح کرد: مجاهد کسی است که خسته نمی شود ، ساعت و وقت برای او مطرح نیست بلکه هدف او رسیدن به مقصود است و به تعبیر حضرت امام راحل (ره) باید تکلیف را انجام داد.

وی گفت: جهاد دانشگاهیان و هنرمندان و ... شاید به نظر اقتصادی نباشد اما نتیجه کارشان باید به پیاده شدن جهاد اقتصادی کمک کند، جهاد دانشگاهیان تحصیلی و علمی است اما باید در خدمت جهاد اقتصادی باشد.

آیت الله مهدوی کنی اظهارداشت: به عنوان نمونه ، دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق (ع)به گونه ای درحال جهاد اقتصادی است زیرا ازهیچ تلاشی برای کارهای آموزشی ، فرهنگی و عمرانی جهادگونه درمناطق محروم فروگذار نمی کند.

رییس مجلس خبرگان که 80 سال سن دارد با تاکید به اینکه ' از کار و تلاش برای اعتلا و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران هراسی ندارم و لحظه ای از پای نخواهم نشست' افزود: مجموعه کشور باید برای تحقق جهاد اقتصادی همکاری و تلاش کند.

 وی درباره ادعاهای حقوق بشری غرب بوی‍ژه آمریکا علیه ایران، اظهارداشت : من برای آنها دو پاسخ دارم، اول اینکه باید در تفسیر حقوق بشر به موارد مشترک و مورد قبول برسیم.

وی این پاسخ خود را ' علمی و منطقی ' دانست و اظهارداشت:ممکن است در برخی موارد با هم اختلاف نظر داشته باشیم.

رییس مجلس خبرگان تصریح کرد: پاسخ دوم این است ، واقعا آمریکایی ها که دم از حقوق بشر می زنند آیا خودشان عمل می کنند ؟، سلما عمل نمی کنند پس اینها بهانه ای است برای کوبیدن دولت های مخالف، آنها هرجا که می خواهند یک دولتی را بکوبند از این حربه استفاده می کنند.

آیت الله مهدوی کنی خاطرنشان کرد: اینها اگر طرفدار حقوق بشر هستند چرا با عربستان سعودی ، لیبی و اسراییل همکاری کرده و می کنند ، آیا در عربستان و لیبی و ر‍ژیم صهیونیستی حقوق بشر رعایت می شود؟

رییس دانشگاه امام صادق (ع) گفت:از همکاری آنها با رژیم صهیونیستی و عربستان معلوم می شود که حقوق بشر آنها دروغ است.

وی افزود: این چه رفتار و منطقی است ، هرکس با آنها رفیق باشد ، حقوق بشر را رعایت کرده و هرکس رفیق نباشد، حقوق بشر را رعایت نکرده است، این منطق درهیچ جای جهان پسندیده نیست.

/3028

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =