حرکت شهرداری شهرکرد در مسیر برنامه ۵ساله

شهردار شهرکرد گفت: برنامه ۵ ساله شهرداری شهرکرد در حال تهیه و تدوین است و بودجه سال آینده براساس این برنامه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مهندس بهادر عبدالغنی در جمع جوانان انقلابی مطالبه‌گر شهرکرد با بیان اینکه شهرداری با شرایط سختی از لحاظ بودجه و نیروی انسانی مواجه است، اظهارداشت: بسیاری از مسائل موجود در شهرداری مالی نیست بلکه مسائل مدیریتی بخشی از مشکلات موجود است که در تلاش هستیم این مشکلات رفع شود.
 وی یکی از مشکلات جدی شهرداری را نداشتن برنامه دانست و افزود: تمام معاونین و مدیران سازمان‌های تابعه جهت تهیه برنامه ۵ ساله برنامه‌ها را ارائه و اولویت‌ها احصاء خواهد شد و بودجه‌بندی شهرداری در سال آینده براساس برنامه‌ مدون ۵ ساله انجام می‌شود. شهردار شهرکرد با اشاره به مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء جهت اجرای پروژه در شهرکرد بیان کرد: مطالعات طرح احداث روگذر و زیرگذر میدان معلم در دست انجام است که اجرای این طرح می‌تواند زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر را در شهرکرد فراهم کند.
عبدالغنی با بیان اینکه طرح جامع ترافیک به سرعت در حال انجام است، ادامه داد: پیشنهادات ترافیکی ارائه شده و پیش‌بینی می‌شود در آینده اتصالات از کمربندی ۱۵ خرداد تا میدان انقلاب و کمربندی شرق به اشکفتک، مهدیه و چالشتر انجام ‌شود که این اقدام کمک می‌کند ترافیک شهری کاهش یابد.
وی پارک بانوان را یک ظرفیت خوب برای بانوان عنوان و بیان کرد:  برون‌سپاری و خصوصی‌سازی پارک بانوان در دست بررسی است اما این به معنای دریافت هزینه از مردم نیست بلکه جهت مدیریت بهتر، این پارک به بخش خصوصی واگذار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در آینده یک پارک دیگر برای بانوان احداث شود.
عبدالغنی با بیان اینکه اجرای عدالت اجتماعی یکی از تعهداتی بوده که پایبند این موضوع می‌باشم، خاطرنشان کرد: نگاه بنده در مجموعه شهرداری نسبت به انتصابات یک نگاه بر مبنای عدالت است که امیدواریم نتیجه انتصابات مطلوب باشد و همچنین در راستای ارائه خدمات در محلات مختلف شهر عدالت اجتماعی را در اولویت کاری قرار می‌دهم.
شهردار شهرکرد با اشاره به ارائه خدمات شهری به صورت منطقه‌ای تصریح کرد: در راستای فرهنگ سازی در حوزه پسماند و تفکیک پسماند از مبداء و ارائه خدمات به صورت منطقه‌ای تدابیری اتخاذ و اجرا خواهد شد.
 وی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص مسائل مدیریت‌ شهری در مدارس بسیار حائز اهمیت می‌باشد، گفت: انیمیشن‌هایی در مجموعه مدیریت شهری در حال تهیه و تدوین است که می‌تواند در راستای آموزش شهروندان نیز موثر باشد.
عبدالغنی با اشاره به راه‌اندازی شهر الکترونیک خاطرنشان کرد: در راستای انجام عملیات اجرایی شهر الکترونیک فراخوان اجرای ۱۳۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در دست اقدام است. شهردار شهرکرد با اشاره به مشکلات موجود در مکان‌های گردشگری افزود: طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله باغ خزندگان در دست بررسی است و در راستای رفع مشکلات مکان‌های گردشگری در حال تلاش هستیم. وی با اشاره به فضاسازی‌ها و سیاهپوش نمودن شهر ویژه ماه محرم گفت: نصب تابلوهای پازلی، نصب پرچم‌های بزرگ در ورودی‌ها و تپه نورالشهدا و نصب پرچم و ریسه مشکی در میادین و معابر محوری از جمله اقداماتی بوده که توسط شهرداری انجام شده است که می‌طلبد در این راستا دستگاه‌های دیگر بخشی از بودجه فرهنگی خود را برای فضاسازی هزینه کنند. عبدالغنی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در تپه نورالشهداء بیان کرد: تعریض جاده این تپه نیز با همکاری راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد. در این جلسه بخشی از مشکلات شهر توسط جوانان انقلابی مطالبه‌گر از جمله فرهنگی و اجتماعی، کمبود پارکینگ، زیباسازی و مبلمان شهری، معماری اسلامی-ایرانی، سد معبر، فضای سبز و پارک‌ها، جانمایی ایستگاه‌ها برای کارگران فصلی، گرانی زمین و مسکن و مشکلات ترافیکی شهر مطرح شد. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =