آغاز احداث ۱۲۰ واحد مسکن ملی در پارس‌آباد

فرماندار پارس‌آباد گفت: هم‌زمان با گرامیداشت هفته دولت عملیات احداث ۱۲۰ واحد مسکن اقدام ملی در شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، ابراهیم امامی اظهار کرد: این واحدهای مسکونی که برای تأمین سرپناه به گروه‌های مختلف و متقاضی مسکن انجام می‌شود، با تأمین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز خواهد شد و امیدواریم متقاضیان به‌موقع آورده شخصی را تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با هفته دولت سه طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در شهرستان پارس‌آباد آغاز می‌شود تا با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۳۰ نفر فراهم آید.

آغاز طرح توسعه گلخانه با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار

فرماندار پارس‌آباد نمونه این طرح‌های تولیدی را احداث گلخانه هیدروپونتیک با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طرح توسعه گلخانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ۳۰ میلیارد تومان شروع‌شده که فاز اول آن آماده بهره‌برداری است.

امامی به طرح عظیم گلخانه‌ای در این شهرستان اشاره کرد و افزود: به مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار شهرک بزرگ گلخانه‌ای در پارس‌آباد با ایجاد فرصت اشتغال برای ۱۰ هزار نفر در حال انجام است که از این مجموعه ۴۰۰ هزار تن محصولات مختلف جالیزی و انواع گل‌های فصلی برداشت‌شده و حتی به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: در منطقه زرخیز پارس‌آباد و هم‌زمان با سال جهش تولید طرح‌های مختلفی در کشت و صنعت و بخش خصوصی در حال اجرا است که نمونه آن کارخانه رب کشت و صنعت است که در گرامیداشت هفته دولت به بهره‌برداری رسید تا اهالی منطقه از بابت فروش محصول گوجه‌فرنگی خود مشکلی نداشته باشند.

سالانه ۲ میلیون تن محصول متنوع کشاورزی در پارس آباد برداشت و روانه بازار می‌شود

فرماندار پارس‌آباد رویکرد مسئولان این شهرستان را تدارک و تأمین زیرساخت‌ها به‌ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مجموعه‌های گلخانه‌ای یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه در این شهرستان سالانه دو میلیون تن محصول متنوع کشاورزی برداشت و روانه بازار می‌شود باید فرآیند ترابری و انتقال آن به سایر نقاط به شکل اصولی و درست فراهم آید.

امامی ادامه داد: با تأکید مسئولان کشوری و استانی در وهله اول تلاش خواهیم کرد تا راه‌های مواصلاتی این شهرستان در یک برنامه پنج‌ساله دوبانده شود که با  اولویت پارس‌آباد به سمت سربند و اتصال آن به بزرگراه مشگین‌شهر – اردبیل تلاش بر این است تا دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه رفع شود.

وی گفت: در کنار ایمن‌سازی راه‌های شهرستان احداث شهرک تخصصی مشترک و بهبود شرایط برای بارانداز محصولات کشاورزی در این منطقه ضروری به نظر می‌رسد که این خود به ظرفیت اقتصادی و اشتغال منطقه کمک خواهد کرد.

فرماندار پارس‌آباد اضافه کرد: در حال حاضر پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین به مساحت ۴۲ هزار هکتار در حال اجراست که تکمیل و راه‌اندازی این پروژه با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی فرصت‌های خوب تحولی را در منطقه به وجود می‌آورد.

ضرورت اتصال راه‌آهن اردبیل – میانه به پارس‌آباد

امامی از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین تکمیل سه زیرساخت راه، راه‌آهن و توسعه فرودگاه پارس‌آباد خبر داد و اظهار کرد: برای افزایش پروازها به مقصد فرودگاه پارس‌آباد سعی بر این است تا بخش سوخت فرودگاه تکمیل‌شده و ایرادات باند فرودگاه پارس‌آباد رفع شود تا از این مجموعه برای دایر کردن پروازهای باری نیز استفاده شود.

وی ضرورت اتصال راه‌آهن اردبیل – میانه را به پارس‌آباد در مسیر اتصال به حوزه قفقاز یادآور شد و خاطرنشان کرد: این حرکت می‌تواند به جابجایی مسافر و بار در این منطقه کمک کرده و به‌نوعی تحول اقتصادی را در شمال استان رقم بزند.

فرماندار پارس‌آباد در پایان گفت: پارس‌آباد سهم عمده‌ای در خودکفایی کشاورزی کشور و استان دارد به‌طوری‌که ۱۰۰ درصد سورگوم و ۹۰ درصد ذرت بذری کشور در این شهرستان تولید می‌شود و این نوید اعتلای جایگاه شهرستان را در تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به‌خوبی نشان می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =