سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در سرعین

فرماندار شهرستان سرعین گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اولویت گردشگری در شهرستان سرعین در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسن حسن‌پور اظهار کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها فرصت اشتغال خوبی در شهرستان فراهم خواهد آمد که البته بخشی از اشتغال شکل گرفته مربوط به بیکاران سایر مناطق استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پارک آبی در سرعین که دهه فجر امسال کلنگ‌زنی شده با پیشرفت خوبی در حال اجرا است که سرمایه‌گذار، ۱۲۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه خواهد کرد و پیش‌بینی می‌کنیم فاز اول آن هفته دولت سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

فرماندار سرعین ادامه داد: مجموعه آبدرمانی و گردشگری باغمیشه نیز در این شهرستان که سال‌های سال راکد بود فعال شده و با هزینه‌کرد ۵۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر فعال است.

حسن‌پور به احداث کشتارگاه صنعتی در سرعین با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: با افتتاح این مجموعه گوشت مورد نیاز شهرستان به ویژه در فصل گردشگری با ذبح شرعی و بهداشتی و به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.

وی به گره‌گشایی چندین پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سرعین اشاره کرد و گفت: آبدرمانی سبلان که بیش از ۱۰ سال راکد و غیرفعال بود با همکاری کمیته رفع موانع تولید دوباره به چرخه فعالیت بازخواهد گشت که امیدواریم این مجموعه تولیدی فرصت اشتغال بیشتری را در سال جهش تولید فراهم آورد.

وی از تکمیل ساختمان دولت بعد از ۱۲ سال و حل اختلاف در تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه خبر داد و افزود: در قلب گردشگری ایران ما با برخی پروژه‌های راکد و غیرفعال روبرو بودیم که مقرر شده با رفع موانع به وجود آمده این واحدهای تولیدی و خدماتی به چرخه فعالیت بازگردند.

فرماندار سرعین عمده مشکلات این واحدها را مالی و مدیریتی اعلام کرد و گفت: سعی کردیم تا در حد وسع و توان و با همکاری بانک‌ها کمبود منابع مالی این واحدها را جبران کرده و به نوعی به فعالیت مجدد آنها کمک کنیم.

حسن‌پور به بیکاری پنهان این شهرستان براثر شیوع کرونا در مجموعه‌های گردشگری اشاره و اظهار کرد: عمده سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این شهرستان تا حد امکان اجازه ندادند تا براثر تعطیل شدن واحدها بیکاری اتفاق بیفتد و یا از طریق پوشش بیمه بیکاری مشکل افراد شاغل در این واحدها رفع شده است.

وی ادامه داد: سهمیه اشتغال شهرستان برای سال جهش تولید ۴۰۰ نفر تعیین شده بود که تاکنون ۴۰ درصد این سهمیه تحقق یافته و در نیمه دوم سال سعی خواهیم کرد تا مابقی تعهدات را با راه‌اندازی مجموعه‌های صنعتی، گردشگی و خدماتی تحققی عینی بخشیم.

فرماندار سرعین به افتتاح ۱۶ پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در سرعین در  گرامیداشت هفته دولت اشاره و خاطرنشان کرد: پیست دوم سرعین در منطقه اوجور در حال احداث است و با تامین زیرساخت‌های مورد نظر به ویژه تعریض و بهسازی مسیر سرعین – آلوارس تلاش می‌کنیم تا گردشگران بی‌شماری را جذب این منطقه کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =