وقتی همه تیم‌ها از سایپا وحشت دارند!

سرمربی تیم والیبال سایپا گفت: بقیه تیم‌ها با اینکه ملی‌پوشان بیشتری از ما دارند و بیشتر از ما خرج کرده‌اند، اما برای ما حاشیه‌سازی می‌کنند.

مهری رنجبر؛ مصطفی کارخانه، سرمربی سایپا فصل جدید لیگ برتر والیبال را خیلی سخت می‌داند. جدای از رقابت میلی‌متری تیم‌ها و انگیزه‌شان برای کنار زدن هم تا رسیدن به قهرمانی، کرونا شرایط را سخت‌تر کرده است. او معتقد است شک نکنید نگرانی برای سفر تیم‌ها وجود دارد. سرمربی نارنجی‌پوشان معتقد است: «بازی بدون تماشاچی لذت ندارد.»

این فصل لیگ برتر را چطور می‌بینید؟
یکی از سخت‌ترین دوره‌های لیگ برتر والیبال است. شاید زمانی یک، یا دو تیم برای قهرمانی بسته می‌شد، اما حالا ۱۴ تیم انگیزه زیادی برای قهرمانی دارند. این نشان می‌دهد والیبال رشد کرده است. حتی زمانی همه تیم‌ها انگیزه زیادی نداشتند، اما حالا که شرایط بهتر شده هیچ تیمی بی‌انگیزه نیست. البته این مسئله به جایگاه والیبال ایران در دنیا برمی‌گردد.

امسال جدا از سختی رقابت، سختی بازی با پروتکل بهداشتی را هم دارید.
شک نکنید کار خیلی سخت می‌شود. از یک طرف بازی در شرایط بهداشتی سفت و سخت و از همه مهمتر اینکه بازی بدون تماشاچی لذت ندارد. به هر حال ما با وجود کرونا وقتی به شهر دیگری می‌رویم استرس داریم. البته نباید نگرانی‌ها پی یا پی باشد، چراکه برای والیبال خوب نیست، آن هم در سال المپیک. ولی باید حواس‌مان را جمع کنیم تا همه بازیکنان، کادر فنی سالم بمانند و به والیبال لطمه نخورد. به هر حال ورزشکاران منبع درآمد دیگری جز لیگ ندارند و این چرخه باید بچرخد و همه باید کمک کنیم تا شرایط خوب پیش برود.

تیم شما لیگ را در بازی مقابل تیم تازه‌وارد هورسان رامسر شروع می‌کند. بازی را چطور می‌بینید؟
ما در تهران میزبان هورسان هستیم، ویژگی تیم ما باعث می‌شود تا همه تیم‌ها با انگیزه صد درصدی و پر انرژی بازی کنند. من هم مجبورم انگیزه بازیکنانم را صد درصد بالا ببرم تا از پس کار برآیند. همین مسئله کار را سخت‌تر می‌کند، اما من همه تلاشم را می‌کنم.

وضعیت تیم شما ۱۴ روز مانده به شروع لیگ چطور است؟
خدا را شکر وضعیت تیم خوب است. بچه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تمرین می‌کنند. البته که حالا فقط سلامتی تیم برای ما خیلی مهم است. به همین دلیل خیلی مراقب هستیم و کار را هماهنگ انجام می‌دهیم.

همه تیم‌ها در حال بازی تدارکاتی هستند، شما که مدعی قهرمانی هستید، بازی ندارید؟
ما دو بازی تدارکاتی با هراز آمل در تهران داریم. احتمالاً یک بازی هم با پیکان تا بازیکنان بعد از تمرین در شرایط مسابقه به آمادگی برسند.

۲ بازی تدارکاتی برای هماهنگی تیم شما کافی است؟
طبق برنامه‌ای که دارم ۲ بازی کافی است؛ چراکه سایپا تیمی است که بقیه از آن وحشت دارند، بنابراین ترجیح می‌دهم خیلی بازی تدارکاتی نداشته باشیم. نمی‌خواهم ابهت تیمم بریزد. من با همین ۲ بازی هم به هدفم می‌رسم. ما خوب استارت زدیم و همه تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا کنار تجربیات‌مان پایان خوبی داشته باشیم.

شما فصل قبل با شهرداری ورامین، روزهای خوبی نداشتید، قرار است با سایپا جبران کنید؟
فصل قبل آن چیزی که می‌خواستم نبود. سید و پوریا رفتند. جواد کریمی، پاسوری که با او مذاکره کرده بودیم، نیامد. ما می‌خواستیم با پاسور دوم و سوم تیم ملی کار کنیم. فرهاد قائمی هم از بازی دوم پایش مصدوم شد، من مریض بودم و نصفه و نیمه با تیم بودم. در واقع شرایط آن‌طوری که می‌خواستم پیش نرفت، اما حالا تا اینجا خدا کمک کرده است. سید را داریم. او برای تیم وزنه است و یار باوفا، بازیکن باغیرت و متعصبی است که با تمام وجودش می‌جنگد. البته امیر حسینی با تجربه را هم داریم و کنار آن‌ها بازیکنان جوان مثل شفیعی، معنوی‌نژاد، فائزی، قلی زاده و قاسم کارخانه هم هستند تا تیم به هدفش برسد.

اما تیم شما با شروع نقل و انتقالات خیلی حرف و حدیث داشت. چرا؟
من جسارت دارم، اما بقیه تیم‌ها با اینکه ملی‌پوشان بیشتری از ما دارند و بیشتر از ما خرج کرده‌اند، اما برای ما حاشیه‌سازی می‌کنند. البته آن‌هایی که والیبال را می‌فهمند، می‌دانند قضیه چیست. بعضی تیم‌ها وقتی برای قرارداد با بازیکنی ناکام می‌مانند، یک جوری توجیه می‌کنند، اما حنای آن‌ها رنگی ندارد. پشت حرف‌های من تجربه هست. ما باشگاه ارزشمند و مجموعه خوبی داریم که نوید روزهای خوبی را می‌دهد.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1426094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =