۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
«خیمه خورشید» در منطقه ۱۱ برپا شد

ایسنا نوشت: «خیمه خورشید» در ضلع شمالی پارک دانشجو با هدف ارایه خدمات از قبیل مجوز مراسم عزاداری در اماکن باز تحت اختیار شهرداری، اعزام مداح برای روضه های خانگی، اهدای پرچم، و .... به عموم مخاطبان و هیات‌های مذهبی برپا شد.

سید محمد حسن ساداتی امیری، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱  و مسئول برگزاری ویژه  برنامه «خیمه خورشید» با اشاره به فعالیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ایام کرونا گفت: شیوع این بیماری باعث شد تا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی - هنری و ارایه خدمات به شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغییر یابد. بر همین اساس بسیاری از برنامه های این سازمان و به تبع آن فعالیت‌های فرهنگسراها در فضای مجازی  و با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام می‌گیرد.

وی افزود: فرا رسیدن ایام سوگواری سید سالار شهیدان و برگزاری برنامه های مذهبی در شان عزاداران اباعبدالله الحسین (ع)همواره دغدغه اصلی و مهمترین انگیزه مسئولان برگزار کننده است. به همین منظور و با هدف برگزاری ویژه برنامه های ایام عزاداری در ایام کرونا با مشارکت شهرداری تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی ویژه برنامه «خیمه خورشید» را در پارک دانشجو ساماندهی کردیم تا بتوانیم خدمات خود را به صورت متمرکز به هیات های مذهبی و عموم مردم علاقه مند ارائه دهیم.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ در ادامه به خدمات ارائه شده در ویژه برنامه خیمه خورشید در ذیل چهار گروه برنامه‌ای اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه «علمدار» به اهدای پرچم عزاداری به مخاطبان اختصاص دارد و علاقه مندان به خاندان اهل بیت (ع) می توانند پس از مراجعه حضوری به غرفه علمدار و ثبت نام،  پرچم عزا را جهت نصب در منزل خود تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: ویژه برنامه «تکیه» به آن دسته از مخاطبانی اختصاص دارد که تمایل دارند تا از فضاهای باز در اختیار شهرداری و سازمان اوقاف، امامزاده ها، بوستان ها و محوطه باز فرهنگسراها استفاده کنند که با مراجعه به غرفه تکیه مجوز را برای برگزاری دریافت خواهند کرد.

رییس فرهنگسرای رازی افزود: برنامه «روضه های خانگی» ویژه علاقه مندانی است که  به برگزاری روضه در منزل علاقه دارند و در غرفه روضه های خانگی می توانند از خدمات مشاوره و اعزام مداح بهره مند شوند. برنامه «بلندا» نیز به ویژه برنامه آیینی چهارپایه خوانی اشاره دارد و گروه های نوجوان با مراجعه به غرفه مربوطه می توانند برای شرکت در این برنامه ثبت نام کنند.

ساداتی افزود: خدمات ارایه شده تا پایان ماه محرم در چهار راه ولی عصر، ضلع شمالی  پارک دانشجو، جنب خروجی مترو از ساعت ۱۰ تا ۱۹ برقرار است.

وی  اضافه کرد: در مجاورت برپایی خیمه خورشید هر روز بعدازظهر برنامه «نقالی خوانی»  و «تعزیه»  برای علاقه مندان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی فرهنگ و هنر ساداتی در پایان گفت: به منظور رفاه حال مخاطبان، نمایندگان گروه های مشارکت کننده در برپایی ویژه برنامه خیمه خورشید در پارک دانشجو مستقر و پاسخگوی سوالات و نیازهای عموم مردم و هیات های عزاداری هستند تا با یاری خداوند و با رعایت پروتکل های بهداشتی سهم کوچکی در برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ایام کرونا داشته باشیم.

۴۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1426503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =