۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶

در برنامه هفته‌ فرهنگی ایران در کوبا که با همکاری سازمان ایکاپ (سازمان بین‌المللی دوستی کوبا) در هاوانا برگزار شد، پرچم گنبد نورانی علیّ‏بن موسی الرضا(ع) به شیعیان کوبا اهدا شد.

به گزارش فارس، برنامه هفته‌ فرهنگی ایران در کوبا به همت انجمن دوستی ایران و کوبا و با همکاری سازمان ایکاپ (سازمان بین‌المللی دوستی کوبا) در هاوانا برگزار شد.

این برنامه شامل بخش‌های نمایشگاهی عکس و طراحی هنرمندان ایرانی و 30 پوستر مینیاتور و ایران شناسی بود. در این بخش نمایشگاهی که در خانه‌ آسیای هاوانا برگزار شد، میز کتاب‌های منتشر شده در مورد کوبا و چه‏گوارا در ایران و سفره‌ هفت‎سین نیز چیده شده بود.

بخش دیگر این برنامه به دیدار با مسئولین و رئیس انجمن صلح کوبا «خوزه رامون رودریگز»، معاون بین‌الملل وزیر فرهنگ، معاون رادیو و تلویزیون کوبا، دبیر کل و مسئولین سازمان ایکاپ، مسئولین کمیته‌ هم‎بستگی جوانان، سازمان فرهنگی «اوسپال»، مدرسه سینمایی کوبا و خانواده‌ ارنستو چه‎گوارا، در محله خانه چه‎گوارا اختصاص داشت.

در دیدار با معاون رادیو و تلویزیون کوبا چند فیلم ایرانی، کودک، سینمایی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران با زیر نویس اسپانیایی برای پخش از تلویزیون کوبا به وی داده شد.

در بخش دیگری به مناسبت روز جهانی شعر، هادی خوانساری شاعر و رئیس انجمن دوستی ایران و کوبا به ایراد سخنرانی با موضوعیت شعر ضد جنگ در مرکز بین‌المللی شعر کوبا پرداخت.

چهره‌های نامداری چون میگل بارنت، ناسی مورخون، پابلو آرماندو فرناندز، آیتانا آلبرتی، الکس پائوسیدیس و چند شاعر از کشورهای دیگر جهان نیز در این برنامه حضور داشتند.

اهدای پرچم گنبد نورانی حضرت سلطان علیّ‎بن موسی الرضا علیه السّلام به شیعیان کوبا با حضور نماینده مجمع جهانی اهل بیت فرخی، چگینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا و اعضای سفارت، از فعالیت‌های دیگر انجمن دوستی ایران و کوبا بود.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام VE ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    آخه کوباییهای بی دین که مسلموناشون از مسلمونی فقط سفرهای پهن شده در سفارت رو می شناسن چه به پرچم امام رضا. . .