پلمپ ۲۱ منزل خرده‌فروشان مواد مخدر در جنوب تهران/خانه‌هایی با ۱۵۰ اتاقک!

تسنیم نوشت: رئیس پلیس تهران از پلمپ ۲۱ باب منزل در مناطق شوش، مولوی و هرندی خبر داد که محل فروش مواد مخدر یا اسکان معتادان متجاهر بودند و گفت: این منازل ۱۵۰ اتاقک داشتند که در هر اتاقک آن ۱۰ تا ۱۵ نفر زندگی می‌کردند.

سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و پرخطر که در محله شوش به اجرا درآمد، اظهار کرد: در اقدامی جدید و ابتکاری از امروز طرح پاکسازی محله به محله مناطق آلوده در تهران به اجرا در آمد.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه نخستین مرحله از این طرح در محلات شوش، هرندی و دروازه غار توسط تمام پلیس های تخصصی تهران بزرگ با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب اجرا شد، افزود: در این طرح که از ۴۸ ساعت گذشته آغاز شده است با همکاری بسیار خوب معاون دادستان تهران و ا اجرای احکام قضائی، ۱۴۶ خرده‌فروش بازداشت شدند و ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از منازل این افراد کشف شد.

وی با اشاره به بازداشت ۴ قاچاقچی عمده و جمع‌آوری ۶۳۶ معتاد متجاهر در طرح مذکور، گفت: ۲۸۰ نفر از این افراد در امر سرقت و فروش اموال مسروقه بازداشت شدند.

این مقام انتظامی از بازداشت ۱۹ مالخر و ۱۲۰ نفر از اتباع بیگانه که در بحث اعتیاد و فروش اموال مسروقه نقش داشتند در طرح مذکور خبر داد و بیان کرد: در این طرح با هماهنگی دستگاه قضایی ۲۱ باب منزل نیز پملپ شد. این منازل محل فروش مواد مخدر یا اسکان معتادان متجاهر بود و ۱۵۰ اتاقک داشت که در هر اتاق ۱۰ تا ۱۵ نفر زندگی می‌کردند.

رحیمی با اشاره به پملپ ۲۷ واحد صنفی در مناطق شوش، هرندی و مولوی از توقیف ۹ دستگاه موتورسیکلت و ۲۰ دستگاه خودرو از خرده‌فروشان مواد مخدر در طرح مذکور خبر داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه طرح پاکسازی محله به محله به طور جد شروع شده و ادامه دارد، بیان کرد: یک سال و هفت ماه نیز از آغاز طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی مناطق شوش، هرندی، مولوی و دروازه غاز از خرده‌فروشان مواد مخدر می‌گذرد. پلیس در این رابطه عقب‌نشینی نکرده و دستگاه قضایی نیز در کنار پلیس بوده و حمایت‌های لازم را انجام داده اما عملکرد پلیس و دستگاه قضایی به تنهایی جوابگو نیست. مردم این مناطق نیز نیاز به آرامش دارند و مابقی دستگاه‌ها نیز باید در این رابطه کمک کنند. انتظار داریم شهرداری و تربیت بدنی نیز برای پرکردن اوقات فراغت مردم این مناطق اقداماتی انجام دهند اما متاسفانه از شروع این طرح به غیر از دستگاه قضایی و پلیس سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشتند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه درباره معتادان متجاهر نیاز به ظرفیت جدید وجود دارد تا تهران از لوس آنها پاکسازی شود، متذکر شد: اگر قرار باشد مناطق آلوده تهران پاکسازی شود نیاز به مساعدت و همکاری تمام دستگاه‌ها است، اگر معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر صد بار گرفته اما آزاد شوند، فایده ای ندارد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1428081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =