آغاز سال تحصیلی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای فارس از ۱۵ شهریور / دروس کارگاهی حضوری برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای فارس گفت: از ۱۵ شهریورماه سال تحصیلی جدید به صورت مجازی آغاز و دروس کارگاهی نیز به مرور به صورت حضوری و فشرده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از شیراز: محمد جامعی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اهم فعالیت‌های شاخص صورت گرفته در دوران کرونایی در این مرکز اظهار داشت: کرونا سبب شد فعالیت‌ها و اقدامات در دانشگاه دگرگون شود و شاهد تغییرات اساسی بودیم، دانشگاه‌های دیگر در سالیان اخیر به سمت آموزش‌های مجازی حرکت کرده بودند هر چند آموزش ما مهارتی است و با مجازی برگزار شدن تفاوت دارد.

وی با اشاره به رتبه اول دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور در آموزش‌های مجازی، افزود: دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان فارس رتبه پنجم آموزش‌های مجازی را کسب کرد.

جامعی با بیان اینکه ۲۶۲ هزار نفر ساعت دانشجو در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان فارس از کلاس‌های درس مجازی استفاده کرده‌اند، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ وبینار اداری آموزشی و آموزش‌های آزاد ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس برگزار شد.

وی از میزبانی ۱۵ وبینار استانی و ملی خبر داد و اظهار کرد: ارائه خدمات به دانشجویان در قالب میزخدمت الکترونیک و ثبت بیش از ۹ هزار و ۲۴۶ درخواست دانشجویی از مهمترین فعالیت‌های اخیر در زمان شیوع این بیماری بوده است.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای فارس در ادامه گفت: در حال حاضر تعداد کل اعضای هیئت علمی ۳۹ نفر است که در دو سال گذشته از ۲۶ نفر به ۳۹ نفر افزایش یافته است، ۱۳ نفر به تعداد اعضای هیئت علمی افزوده شده و هشت نفر دیگر نیز در حال طی مراحل اداری هستند.

وی با بیان اینکه تعداد مدرسان مدعو از ۸۹۶ نفر به ۱۳۱۹ نفر افزایش یافته است، بیان کرد: همچنین تعداد کل دانشجویان در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان فارس ۱۱ هزار و ۲۳۶ نفر است که ۲ هزار و ۳۰۰ نفر دانشجوی دختر و هشت هزار و ۹۳۶ نفر دانشجوی پسر هستند.

جامعی از افزایش ۱۰ درصدی دانشجو در سال تحصیلی ۹۹-۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸۶ رشته محل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس فعال است که از این تعداد ۹۳ رشته در مقطع کاردانی و ۳۷ رشته در مقطع کارشناسی است.

وی با اشاره به رشته‌های جدید در مقطع کاردانی، افزود: امسال رشته‌های هتلداری، فناوری اطلاعات، گرافیک، تربیت بدنی، انرژی تجدیدپذیر خورشیدی به این مقطع اضافه شده است.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای فارس از افزوده شدن رشته‌هایی از جمله طراحی لباس، کارشناسی معماری در دانشکده‌های شهید باهنر و دختران شیراز، کارشناسی ناپیوسته انیمیشن دیجیتال، ارتباط تصویری، طراحی و تکنولوژی دوخت، صنایع شیمیایی و حسابداری در مقطع کارشناسی نیز خبر داد.

جامعی گفت: از ۱۵ شهریورماه سال تحصیلی جدید به صورت مجازی آغاز و دروس کارگاهی نیز به مرور به صورت حضوری و فشرده برگزار می‌شود.

وی در ادامه، کل اعتبار هزینه شده برای تجهیزات سلف سرویس و نوسازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان فارس را حدود ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

جامعی با اشاره به نوسازی و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی و تجهیز آن با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، گفت: نوسازی و بهسازی موتورخانه‌های آموزشکده‌های فنی شهید باهنر، دختران شیراز و دختران اقلید با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی در زمینه وضعیت تعداد تخت های دانشجویی، بیان کرد: افزایش یک هزار تخت دانشجویی به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های دانشجویی و افزایش آن به ۴۵۰۰ تخت با ساخت خوابگاه‌های دانشجویی در شهرستان‌های فسا، لارستان و شماره یک شیراز در حال حاضر ۶ هزار نفر متقاضی خوابگاه هستند.

جامعی با اشاره به فعالیت ۲۴ کانون فرهنگی و ۳۰ انجمن علمی، فرهنگی و هنری در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای فارس گفت: به صورت میانگین ۲۰ درصد از نفرات برتر جشنواره‌های حرکت، رویش و قرآن و عترت از دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای فارس بوده است.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای فارس همچنین افزود: در بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور که تابستان امسال به صورت مجازی برگزار شد، از بین ۱۶۰ نفر برگزیده شرکت کننده در این جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان ۴۲ نفر از فارس بوده است. بسیج دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فارس چند سال است مقام برتر را کسب می‌کند.

وی گفت: دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای فارس در بخش فرهنگی از استان های برتر کشور است و سه دبیرخانه از شش دبیرخانه اتحادیه انجمن‌های علمی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور شامل حسابداری، معماری و عمران از استان فارس است.

جامعی اعتبار عمرانی جهت ساخت و ساز در سال ۹۹ را هفت میلیاد تومان که با افزایش حدود ۵۰ درصدی همراه است، اعلام کرد و گفت: در مجموع اعتبارات دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان فارس در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با رشد ۲۰ درصدی همراه است.

وی در پایان از اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی طرح‌های عمرانی در این مرکز آموزشی خبر داد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1428245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =