۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۴

شاخص کل بورس سهام تهران تنها یک پله دیگر با پنج رقمی شدن و عبور از مرز روانی 10 هزار واحد فاصله دارد.

همزمان با بازگشت نماد معاملاتی 12 شرکت بورسی به روند مبادلات روز گذشته بازار سرمایه کشور، شاخص کل بورس سهام تهران با بازگشت به سطح خود در آبان ماه سال گذشته تنها یک پله دیگر با پنج رقمی شدن و عبور از مرز روانی 10 هزار واحد فاصله دارد.

روز 22 آبان ماه 87 آخرین روزی بود که شاخص طعم 10 هزار واحد را چشیده بود. پس از آن شاخص روندی رو به کاهش را در پیش گرفت تا اینکه از ابتدای امسال دوباره سیر صعودی به خود گرفت. تا این که روز گذشته پس از گذشت حدود 9 ماه از آن تاریخ دوباره خود را به مرز 10 هزار واحد یعنی 9 هزار و 999 واحد رساند. با آغاز معاملات روز گذشته، نماد معاملاتی 12 شرکت بورسی بازگشایی شد. براین اساس، با این رویداد شرکت‌های توسعه معادن روی، سیمان بهبهان، ایرانیت، کنتورسازی، کارخانجات مخابراتی ایران، صنایع شیمیایی فارس، نفت پارس، آلومراد، آلومتک، زامیاد، سایپا دیزل و آلومینیوم ایران به تابلوهای بورس بازگشتند.

در این میان شرکت توسعه معادن روی ایران با بیش از 50 واحد مثبت نقش مهمی در بالا رفتن شاخص از پله‌های 9 هزار واحد داشت. توسعه معادن روی ایران با 80/50 واحد، زامیاد با 20/9 واحد، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران با 51/8 واحد و مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 69/6 واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر روند حرکتی شاخص دیروز به جای گذاشتند.

از سوی دیگر آلومینیوم ایران و بانک صادرات با تن دادن به افت قیمت سهام بیشترین مقاومت را در برابر رشد شاخص کل از خود نشان دادند و بیش از 19 واحد از شتاب شاخص کل کاستند.

بدین ترتیب در پایان معاملات دیروز بازار سهام شاخص کل به عدد 9 هزار و 9/998 واحد رسیدکه نسبت به روز کاری پیش از آن 5/94 واحد افزایش یافت. شاخص بازار اول با 8/72 واحد افزایش به هشت هزار و 170 واحد رسید. شاخص بازار دوم با 8/169 واحد افزایش به عدد 14 هزار و 692 واحد رسید. شاخص صنعت با 4/86 واحد افزایش به هفت هزار و 818 واحد رسید.

در جریان داد و ستدهای دیروز بازار سهام تهران، توسعه‌ معادن‌ روی‌ ایران‌، زامیاد و کنتورسازی‌ایران‌ بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در مقابل آلومینیوم‌ایران، ایرانیت‌، فارسیت اهواز و تولید سموم‌ علف‌کش با بالاترین افت قیمت سهام مواجه شدند.

در فهرست پرطرفدارترین سهام بازار هم دیروز ارزش تقاضاهای خرید برای سهام ملی صنایع مس ایران به 156 میلیارد و 137 میلیون ریال و تقاضای خرید سهام شرکت حفاری شمال به 36 میلیارد و 466 میلیون ریال رسید.

در سوی دیگر بازار، ارزش سهام شرکت توسعه معادن روی ایران که برای فروش به کارگزاری‌ها سفارش شده بود، به چهار میلیارد و 553 میلیون ریال رسیدتا این شرکت در صدر فهرست شرکت‌هایی قرار گیرد که بیشترین تقاضای فروش سهام را داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =