۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۲۴

139 میلیون سهم به ارزش 195 میلیارد و 11 میلیون ریال در بازار سهام داد و ستد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، شاخص بازار اول دیروز با توقف بر روی عدد هفت هزار و 299 واحد 40 واحد کاهش را در پرونده خود ثبت کرد. شاخص بازار دوم با 7/21 واحد افزایش به 13 هزار و 87 واحد رسید. شاخص صنعت در پایان معاملات امروز بازار سهام با توقف بر روی عدد شش هزار و 896 واحد، نسبت به روز کاری پیش از آن 20 پله پایین‌تر افتاد.

دیروز پتروشیمی خارک با دو میلیون و 588 هزار سهم، توسعه معادن و فلزات با پنج میلیون و 386 هزار سهم، ماشین‌سازی اراک با 12 میلیون و 729 هزار سهم، سایپا با سه میلیون و 647 هزار سهم، صنایع آذراب با چهار میلیون و 835 هزار سهم، سرمایه‌گذاری غدیر با سه میلیون و 476 هزار سهم، مپنا با چهار میلیون و 45 هزار سهم، پتروشیمی فناوران با یک میلیون و 307 هزار سهم، مبارکه اصفهان با دو میلیون و 277 هزار سهم و فولاد خوزستان با 884 هزار سهم بهترین تقاضاهای خرید را داشتند.

در مقابل این گروه مخابرات ایران با 19 میلیون و 377 هزار سهم، ایران ترانسفو با یک میلیون و 71 هزار سهم، سیمان بجنورد با 776 هزار سهم، نورد و قطعات‌ فولادی با 792 هزار سهم، سیمان داراب با 314 هزار سهم، ماشین‌آلات تراکتورسازی ایران با 183 هزار سهم، کابل باختر با 162 هزار سهم، سیمان هگمتان با 487 هزار سهم و سرمایه‌گذاری سایپا با یک میلیون و هشت هزار سهم بهترین عرضه‌های فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات دیروز تالار بورس اوراق بهادارحق‌تقدم شرکت‌ داروسازی‌ زهراوی‌، درخشان‌ تهران‌، حق‌تقدم توسعه‌ معادن‌ روی‌ ایران‌، لعابیران‌، ‌پتروشیمی‌ خارک‌، پتروشیمی‌ آبادان‌، لبنیات‌ پاک‌، باما، نورد آلومینیوم‌، فرآوری‌ مواد معدنی ‌ایران‌ بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

این در حالی است که قطعات‌ اتومبیل‌ ایران‌، سرمایه‌‌گذاری‌ البرز، مخابرات ایران، نیروکلر، صنایع‌ لاستیکی‌ سهند، توسعه‌ معادن‌ روی‌ ایران‌، آذریت‌، الکتریک‌ خودرو شرق‌، ‌گروه‌صنایع‌بهشهرایران‌ و ذغال‌سنگ‌ نگین‌ طبس‌ بیشترین کاهش قیمت سهام را تجربه کردند.

در معاملات روز چهارشنبه مورخ 23 اردیبهشت‌ماه، نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی آبادان، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری ملی ایران، قند قهستان وتولیدی کاشی تکسرام دارای صف خرید و نماد معاملاتی شرکت‌های کارتن مشهد، مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران و سیمان بجنورد دارای صف فروش بودند.

به این ترتیب درجلسه معاملاتی آتی، محدودیت حجم مبنا درباره این شرکت‌ها اعمال نخواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 8331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =