۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۳

روز گذشته 49 میلیون سهم به ارزش 131 میلیارد و 407 میلیون ریال در بازار سهام داد و ستد شد تا شاخص کل با 7/74 واحد افزایش به هشت هزار و 774 واحد برسد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، شاخص بازار اول دیروز با توقف بر روی عدد هفت هزار و 152 واحد 4/73 واحد افزایش را در پرونده خود ثبت کرد. شاخص بازار دوم با 5/22 واحد افزایش به 12 هزار و 983 واحد رسید. شاخص صنعت در پایان معاملات دیروز بازار سهام با توقف بر روی عدد شش هزار و 774 واحد، نسبت به روز کاری پیش از آن 49 پله بالاتر ایستاد. روز گذشته مخابرات ایران با 47 میلیون و 843 هزار سهم، پتروشیمی خارک با پنج میلیون و 192 هزار سهم، صنعتی دریایی ایران با 28 میلیون و 245 هزار سهم، فولاد مبارکه اصفهان با چهار میلیون و 868 هزار سهم، مالی و اعتباری سینا با شش میلیون و 277 هزار سهم، بانک کارآفرین با دو میلیون و 507 هزار سهم، توسعه معادن و فلزات با سه میلیون و 699 هزار سهم، صنایع آذرآب با شش میلیون و 976 هزار سهم و کارخانه فارسیت دورود با پنج میلیون و 744 هزار سهم بهترین تقاضاهای خرید را داشتند.

در مقابل این گروه سرمایه‌گذاری غدیر با پنج میلیون و 790 هزار سهم، سرمایه‌گذاری توسعه ملی با چهار میلیون و 155 هزار سهم، سیمان بجنورد با 736 هزار سهم، نیروکلر با 653 هزار سهم، نورد و قطعاًت‌ فولادی با 792 هزار سهم، سیمان داراب با 314 هزار سهم، سیمان دورود با 248 هزار سهم، سایپا با 925 هزار سهم و سیمان هگمتان با 497 هزار سهم بهترین عرضه‌های فروش را به خود اختصاص دادند. در معاملات تالار بورس اوراق بهادار حق‌تقدم سیمان‌ ارومیه‌، حق‌تقدم بانک ‌اقتصادنوین‌، البرزدارو، حق‌تقدم سرمایه‌گذاری‌‌توس‌گستر، فرآورده‌های‌ نسوزآذر، ایران‌ ترانسفو، قندنقش‌جهان‌، ماشین‌سازی ‌نیرومحرکه‌، مخابرات ایران و داروسازی‌ امین‌ بیشترین افزایش قیمت را داشتند. این در حالی است که سیمان‌ بجنورد، خوراک‌ دام‌ پارس‌، داروپخش‌، صنایع‌ گالوانیزه‌ فجر سپاهان‌، نیروکلر، آذریت‌، پارس‌ دارو، شکرشاهرود، حمل‌ونقل‌جاده‌ای‌پتروشیمی‌ و ریخته‌گری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌ بیشترین کاهش قیمت سهام را تجربه کردند. همچنین در معاملات روز چهارشنبه نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران، نورد و لوله اهواز، جوش و اکسیژن ایران، داروسازی امین، پشم‌بافی توس، سرمایه‌گذاری ملی ایران، قند قهستان، گاز لوله، معدنی املاح ایران، پتروشیمی شیراز و گلوکزان دارای صف خرید و نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان بجنورد، نیروکلر و سرمایه‌گذاری توسعه ملی دارای صف فروش بودند. به این ترتیب در جلسه معاملاتی آتی، محدودیت حجم مبنا درباره این شرکت‌ها اعمال نخواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =