۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۶

بازگشت سرمایه‌گذاری غدیر به تالار معاملات توانست شتاب رشد شاخص را در روز دوشنبه افزایش دهد.

تأثیر 34 واحدی سرمایه‌گذاری غدیر در نهایت موجب شد شاخص کل 83 واحد افزایش را برای خود ثبت کند و در نهایت شاخص روی عدد 8 هزار و 431 واحد ایستاد. به این ترتیب شاخص به مرز 8 هزار و 500 واحد نزدیک می‌شود و می‌توان انتظار داشت که در روز‌های آینده شاخص با عبور خود از 8 هزار و 500 واحد این مرز را در هم شکند. در همین حال بورس‌های عربی هم درروز‌های گذشته اوقات آرامی را سپری کرده‌اند تا فعالان بورس‌های عربی اندکی به آینده این بازار‌ها امیدوار‌تر شوند.

بازار سهام ایران هم که از ابتدای امسال روز‌های آرام‌تری را از سر گذرانده، دیروز توانست شاهد رکوردشکنی شاخص کل در سال جدید باشد. رشد 83 واحدی، بیشترین افزایشی است که شاخص در سال جدید تجربه کرده است. دیروز شاخص بازار اول هم شاهد رشدی حدود 80 واحد بود و توانست تا عدد 6 هزار و 841 بالا رود. همچنین شاخص بازار دوم با 38 واحد رشد روبه‌رو شد و روی رقم 12 هزار و 697 ایستاد. در این روز شاخص صنعت 60 واحد افزایش یافت و به رقم 6‌هزار و 490 رسید. شاخص 50 شرکت فعال‌تر هم 3 واحد رشد را تجربه کرد و روز کاری خود را با رقم 319 واحد پایان داد.

دیروز سرمایه‌گذاری غدیر که بنابر پیش‌بینی مدیرانش برای سود 12 هزار میلیارد ریالی دورخیز کرده است، در حالی به تالار بازگشت که با 26 درصد افزایش قیمت هر سهمش 322 ریال گران‌تر شد و بیشترین میزان رشد روزانه را تجربه کرد. 11/4 میلیون سهم از معاملات انجام گرفته در روز گذشته تالار‌های بورس هم مربوط به دادوستد‌های این سهم بود. در این روز فعالان بازار در مجموع 100 میلیون سهم با ارزش 169 میلیارد ریال سهم و حق تقدم جابجا کردند. از همین رو می‌توان گفت 11 درصد از حجم معاملات دیروز به سرمایه‌گذاری غدیر اختصاص داشت. با این وجود سهام این شرکت نتوانست در میان 10 سهم پرتقاضای دیروز جایی برای خود باز کند. پرطرفدار‌ترین سهم دیروز باز هم مخابرات ایران نام گرفت و این در حالی است که صنعت مخابرات در سایر بورس‌های آسیایی با کاهش استقبال شدید مواجه‌ است.

از سویی پتروشیمی خارک و پتروشیمی فن‌آوران، پس از سرمایه‌گذاری غدیر پر تقاضاترین‌های دیروز بودند. در میان 10 شرکت پر عرضه دیروز نیز همچنان سهام شرکت‌های تولید‌کننده سیمان جای خود را حفظ کرده بودند و در صدر سهام سیمان، سایپا بیشترین درخواست برای عرضه سهام را در روز گذشته داشت. از سوی دیگر، براساس گزارش مدیریت بازار، در پایان معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های پلی‌اکریل ایران برای برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده به منظور اصلاح اساسنامه و بررسی وضعیت شرکت درخصوص ماده 141 قانون تجارت و حق‌تقدم سیمان شرق با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی پس از تمدید متوقف شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =