۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۹

شاخص کل بورس سهام تهران همچنان پشت سد 9 هزار واحد متوقف شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، روزگذشته تعداد 259 میلیون سهم به ارزش 409 میلیارد و 221 میلیون ریال در بازار سهام داد و ستد شد تا شاخص کل با 2/21 واحد کاهش به هشت هزار و 968 واحد برسد. شاخص بازار اول روزگذشته با توقف بر روی عدد هفت هزار و 339 واحد 25 واحد کاهش را در پرونده خود ثبت کرد. شاخص بازار دوم با 3/23 واحد افزایش به 13 هزار و 66 واحد رسید. شاخص صنعت در پایان معاملات دیروز بازار سهام با توقف بر روی عدد شش هزار و 916 واحد، نسبت به روز کاری پیش از آن 13 پله پایین‌تر ایستاد.

روزگذشته پتروشیمی خارک با چهار میلیون و 938 هزار سهم، صنعتی دریایی ایران با 12 میلیون و 845 هزار سهم، توسعه معادن و فلزات با پنج میلیون و 965 هزار سهم، فولاد مبارکه اصفهان با پنج میلیون و 441 هزار سهم، مپنا با پنج میلیون و 71 هزار سهم، ماشین‌سازی اراک با 10 میلیون و 159 هزار سهم، پتروشیمی فناوران با یک میلیون و 352 هزار سهم، سایپا با سه میلیون و 538 هزار سهم، صنایع آذراب با سه میلیون و 869 هزار سهم و توسعه صنایع بهشهر با دو میلیون و 871 هزار سهم بهترین تقاضاهای خرید را داشتند. در مقابل این گروه مخابرات ایران با هفت میلیون و 933 هزار سهم، بانک سینا با هشت میلیون و 478 هزار سهم، پالایش نفت اصفهان با یک میلیون و 315 هزار سهم، ایران ترانسفو با 778 هزار سهم، بانک کارآفرین با یک میلیون و 688 هزار سهم، سیمان بجنورد با 764 هزار سهم، نورد و قطعات‌ فولادی با 792 هزار سهم، سیمان داراب با 314 هزار سهم، بانک پارسیان با یک میلیون و یک هزار سهم و ماشین‌آلات تراکتورسازی ایران با 192 هزار سهم بهترین عرضه‌های فروش را به خود اختصاص دادند. در معاملات دیروز تالار بورس اوراق بهادار، رینگ‌سازی‌ مشهد، کارتن‌ ایران‌، حق‌تقدم سرمایه‌گذاری‌ ‌توس‌گستر، گروه ‌صنایع ‌بهشهر ایران‌، سرمایه‌گذاری ‌‌توس‌گستر، سرمایه‌‌گذاری صنعت‌ و معدن‌، گازلوله‌، گلوکوزان‌، ملی‌ سرب ‌و روی‌ ایران‌، شهد ایران‌ بیشترین افزایش قیمت را داشتند. این در حالی است که کشت‌ و صنعت‌ چین‌ چین، داروسازی‌ ابوریحان، بانک ملت، صنایع‌ لاستیکی‌ سهند، قندنقش‌جهان‌، سالمین‌، توریستی‌ورفاهی‌آبادگران‌، معادن‌منگنزایران‌، زامیاد و گروه دارویی سبحان بیشترین کاهش قیمت سهام را تجربه کردند.

همچنین در معاملات روز سه‌شنبه مورخ 22 اردیبهشت ماه، نماد معاملاتی شرکت‌های گاز لوله، فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام، پتروشیمی شیراز، شهد ایران، قند اصفهان، پتروشیمی آبادان، لبنیات پاک و باما دارای صف خرید و نماد معاملاتی شرکت‌های کارتن مشهد، مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران و سیمان بجنورد دارای صف فروش بودند.

به این ترتیب درجلسه معاملاتی امروز، محدودیت حجم مبنا درباره این شرکت‌ها اعمال نخواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 8274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =