هزینه روزانه نگهداری هر معتاد متجاهر چقدر است؟

ایسنا نوشت: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران ضمن تشریح آخرین اقدامات برای افزایش ظرفیت نگهداری مراکز ماده ۱۶ گفت: در حال حاضر برای پذیرش و نگهداری ۱۳۰۰ معتاد متجاهر (آقایان)  ظرفیت وجود دارد.

مصطفی هادی‌زاده از فعالیت پلیس برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در شرایط شیوع بیماری کرونا تشکر کرد و گفت: در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر، هر زمان که پلیس نیازمند ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر بوده، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران هماهنگی‌های لازم را انجام داده است و در این زمینه پلیس، سازمان زندان‌ها، بهزیستی دانشگاه های علوم پزشکی و سپاه حضرت رسول همکاری خوبی داشته‌اند. 

وی با بیان اینکه ما در بحث ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر محدودیت داریم، اما اینطور نیست که افزایش ظرفیت‌ها غیرممکن باشد، افزود: در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر برخی از افراد معتاد نیستند و تنها کارتن خواب هستند. در این راستا لازم است شهرداری برای نگهداری کارتن‌خواب‌ها همکاری کند و اگر در حوزه آسیب‌های اجتماعی به وظیفه خود بهتر عمل کند، چهره شهر نیز بهتر خواهد شد. 

هنوز شهرداری از یک معتاد متجاهر هم نگهداری نکرده 

وی با اشاره به مصوبه جلسه ۱۳۶ ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور رییس جمهوری ابلاغ شده است، افزود: بر اساس این مصوبه شهرداری مکلف است که ۶۰۰۰ نفر از معتادان متجاهر را نگهداری کند؛ در سلسله جلسات متعددی که برگزار شد استاندار از شهرداری خواست که حداقل از ۲۰۰۰ معتاد نگهداری کند، این درحالیست که هنوز یک معتاد متجاهر هم توسط شهرداری نگهداری نشده است. 

ظرفیت ۱۳۰۰ نفره برای نگهداری معتادان متجاهر در فشافویه

وی در ادامه درباره اقدامات انجام شده برای افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ گفت: در حال حاضر برای پذیرش و نگهداری هزار و ۳۰۰ معتاد متجاهر (آقایان) ظرفیت وجود دارد، البته برخی از معتادانی که جمع‌آوری می‌شوند نیز با دستور مقام قضایی ترخیص می‌شوند و از این طریق نیز تعدادی معتاد از مراکز خارج و میزان ظرفیت ما بیشتر خواهد شد، با این حال باز هم ظرفیت خود را در یکی از مراکز بهزیستی افزایش خواهیم داد.

راه‌اندازی اولین مرکز نگهداری معتادان متجاهر دارای زخم باز با ظرفیت ۴۰۰ نفر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در ادامه درباره ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر دارای بیماری‌های عفونی و زخم باز اظهار کرد: برای نگهداری معتادان دارای زخم باز بهزیستی مرکزی با ظرفیت ۴۰۰ نفر با کمک مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر راه‌اندازی کرده است که اکنون ۷۵ معتاد زخم باز در آن نگهداری می‌شوند؛ این اولین باری است که چنین مرکزی به صورت مستقل برای نگهداری معتادان متجاهر دارای زخم باز راه‌اندازی شده است.

افتتاح مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر تا پایان شهریور

هادیزاده همچنین با اشاره به ظرفیت مراکز نگهداری زنان معتاد متجاهر نیز گفت: برای نگهداری زنان معتاد متجاهر نیز بهزیستی  ظرفیت ۱۵۰ نفره‌ای ایجاد کرده که اکنون ۳۵ نفر در آن نگهداری می‌شوند و در این راستا به پلیس اعلام شده تا تعداد ۱۱۰ زن معتاد را نیز جمع‌آوری کنند. همچنین مقرر شده است که تا پایان شهریور ماه مرکزی با ظرفیت ۳۰۰ نفر برای زنان در استان تهران افتتاح شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه هم اکنون حدود ۹۵۰۰ معتاد متجاهر در تهران غربالگری و پذیرش شده و تحت کنترل هستند، افزود: هزینه نگهداری هر معتاد روزانه ۲۸ هزار تومان است که این رقم ماهانه معادل ۸ میلیاردتومان است و ستاد به طور مرتب در حال ساماندهی وضعیت معتادان است. 

۴۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =