۱۱ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
با مزایای اخذ شهروندی ترکیه آشنا شوید

امروزه اخذ شهروندی و گرفتن تابعیت در ترکیه برای ما ایرانیان بسیار مهم است، اخذ شهروندی ترکیه مزایای زیادی دارد که در ادامه به این موضوعات خواهیم پرداخت.

سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان برای اخذ شهروندی به ترکیه سفر می‌کنند و شاید دلیل آن را وجود زیبایی‌ های طبیعی، دارا بودن فرهنگ و تمدن ارزشمند، سازه های تاریخی مجذوب کننده و جغرافیای فوق العاده‌ی آن بدانیم که باعث شده این کشور به یکی از بهترین کشورها برای یک زندگی ایده‌آل تبدیل شود. به جرئت می‌توان گفت که امروزه اخذ شهروندی ترکیه و گرفتن تابعیت و گذرنامه آن برای اتباع خارجی به خصوص ایرانیان بسیار راحت و آسان می‌باشد تا از این رو شما بتوانید از مزایای فوق العاده اخذ شهروندی در این کشور بهره‌مند شوید که به خودی خود بی نظیر است. ساده ترین و سریع ترین راه برای گرفتن شهروندی و تابعیت، خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در این کشور می‌باشد. شما می‌توانید با دارا بودن پاسپورت ترکیه، به ۷۷ کشور (بدون ویزا) و ۲۶ کشور (با ویزا) سفر کنید که این جزئی از اقداماتی است که دولت برای بالا بردن کیفیت زندگی در ترکیه انجام می‌دهد. در این مطلب همراه ما باشید تا بطور کلی با مزایایی که اخذ شهروندی ترکیه برای شما به ارمغان می‌آورد، آشنا شوید.

رتبه پاسپورت ترکیه

در سال ۲۰۱۸، گذرنامه ترکیه با دارا بودن ۱۱۴ امتیاز در جایگاه ۳۹ قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان قرار گرفت. این به معنای است که شهروندان ترکیه‌ای می‌توانند بدون ویزا به ۷۷ کشور، و با داشتن ویزا به ۲۶ کشور سفر کنند.

از جمله کشورهایی که می‌توان بدون داشتن ویزا به آن‌ها سفر کرد عبارتند از: قطر، تونس، اردن، عراق، مراکش، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، هنگ کنگ، اندونزی، برزیل، آرژانتین، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، برونئی، شیلی، کلمبیا، اکوادور، السالوادور، جورجیا، پاراگوئه، صربستان، آفریقای جنوبی، تایلند، قبرس شمالی، اوکراین و اروگوئه.

دولت ترکیه اعلام کرد است که اگر مذاکرات بین المللی منجر به توافق با اتحادیه اروپا شود، انتظار می‌رود که ترکیه به اتحادیه اروپا بپیوندد تا در نهایت شهروندان ترکیه‌ای از ویزا شینگن بهره‌مند شده و در آینده برای بسیاری از کشورهای اروپایی به راحتی ویزا اخذ نمایند.

مزایای پاسپورت ترکیه

• طبق آیین نامه قانونی جدید شما می توانید گذرنامه و تابعیت ترکیه را فقط در ۳۰ روز کاری دریافت کنید.

• شما می توانید به راحتی از ۷۷ کشور بدون ویزا بازدید کرده و حق ورود به ۲۶ کشور با ویزای شینگن را داشته باشید.

• با دارا بودن این پاسپورت برنامه های تحصیلاتی ویژه‌ای به شما ارائه خواهد شد.

• با داشتن این گذرنامه، می توانید مانند یک شهروند ترکیه‌ای از برنامه های بازنشستگی بهره مند شوید.

• شما قادر خواهید بود در انواع انتخابات حق رای داشته باشید.

• از کلیه خدمات پزشکی و درمانی بهره مند می شوید.

پروژه ها و اهداف ترکیه

ترکیه با رشد سریع در پروژه های زیرساختی، جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و صنایع در حال توسعه، از تجارت و کشاورزی به شکل قابل توجهی استقبال می‌نماید. محصولات صادراتی این کشور مدرن به دلیل دارا بودن موقعیت برجسته در سطح منطقه ای و بین المللی، از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و تقریباً از همه لحاظ برتری خاصی نیز دارند. برخی از اهداف و انتظاراتی که ترکیه در آینده مد نظر قرار داده است شامل: ترویج و تحول تکنولوژی در جنبه های مختلف زندگی، ارائه امتیازات ویژه به کسانی که نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام می‌ کنند، ایجاد دسترسی‌های بیشتر به نهادهای دولتی و خصوصی جهت بکارگیری سیاست های بازتر و انعطاف پذیرتر، آسان نمودن ارائه خدمات از طریق کانال های ارتباطی بیشتر و ایجاد ارتباطی متقابل بین بخش عمومی و تجاری جامعه به ساده ترین شکل ممکن.

برنامه های استراتژیک دولت ترکیه، در جهت ایجاد منابع جدید برای افزایش بهره‌وری اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی می‌باشد که در نتیجه، ثبات اقتصادی و توسعه پایدار را در طولانی مدت تضمین می‌نماید. از بزرگترین و مهمترین پروژه های فرودگاهی در جهان، می‌توان به فرودگاه ۳ استانبول اشاره نمود که در حال حاضر به بهره برداری رسیده است. پروژه های مهم دیگر مانند پروژه کانال استانبول و خطوط جدید مترو در شهرهای مختلف نیز کماکان ادامه دارند.

موقعیت استراتژیک ترکیه

ترکیه از اهمیت جغرافیایی منحصر به فردی بین اروپا و آسیا برخوردار است. برای قرن ها، به عنوان پلی بین تمدن ها و فرهنگ های مختلف بوده است. ترکیه به دلیل قرارگیری در مسیر تجاری بسیار مهم بین غرب و شرق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای منابع عظیمی از انرژی مانند: نفت، گاز و معادن معدنی می‌باشد. کشاورزی و دامداری به دلیل وجود خاک حاصلخیزی که در این کشور وجود دارد، نقش مهمی در اقتصاد دارا بوده و شرایط آب و هوایی معتدل، این کشور را به یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی تبدیل کرده است. استانبول شهری توسعه یافته است که به عنوان پرجمعیت ترین شهر ترکیه، یکی از مکان های محبوب در جهان اسلام است.

ترکیه به دلیل دسترسی به دریای مدیترانه، دریای اژه، دریای سیاه و دریای مرمره از سه ناحیه دارای آب و هوای دریایی می‌باشد و در زمستان هوا خنک و سرد است. از این رو، ترکیه گردشگران، خریداران ملک و سرمایه گذاران بسیاری را از اقصی نقاط دنیا به خود جذب می‌کند.

دریاهای دیدنی، سواحل شنی و تمیز، مسیرهای پیاده روی که در خط ساحلی قرار دارند، جنگل های سرسبز و خارق العاده، دریاچه های طبیعی و آبشارهای باشکوه از زیبایی های طبیعی بی نظیر در ترکیه هستند. همچنین هتل های معروف و لوکس، مکان های تفریحی، اماکن تاریخی، مراکز فرهنگی، رستوران های سنتی و مدرن غنی با قیمت هایی کاملاً مقرون به صرفه از دیگر مواردی هستند که توجه هر کس را به خود جلب می‌نمایند.

در نهایت می‌توان مزایای اخذ شهروندی ترکیه را به این صورت خلاصه نمود:

· کیفیت بالای زندگی

· برنامه های رایگان تحصیلی و خدمات پیشرفته و رایگان آموزشی

· بهره مندی از امکانات بهداشتی عالی

· زندگی در یک محیط امن

· خدمات پزشکی و درمانی کامل

· برنامه های بازنشستگی ویژه

· حفظ ارزش سرمایه و دارایی ها

· متقاضیان TCBI از خدمت سربازی معاف می‌شوند

· غذاهای ترکی، از بهترین غذاهای جهان

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی بهتر با چگونگی اخذ شهروندی ترکیه و مزایای آن با گروه مشاورین آلپ (ALP) در تماس باشید.

 شماره‌های تماس:
شماره تلفن همراه و واتس آپ: ۹۸۹۱۲۹۶۲۸۲۰۱+
شماره تماس دفتر ترکیه: ۹۰۵۳۶۹۷۸۰۹۶۳+
شماره تماس دفتر تهران: ۲۱۴۴۲۴۸۶۳۶+

وبسایت:
alpinvestment.com

پست الکترونیکی:
alpinvestmentco@gmail.com

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =