پلمب واحدهای آلاینده محیط‌زیست در استان تهران

تسنیم نوشت: دو واحدتولیدی که با فعالیت آلاینده موجب آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی همچنین ایجاد مزاحمت برای ساکنین اطراف خود شده بودند، با اقدام محیط زیست و ابلاغ اخطاریه قانونی پلمب شدند.

حوزه محیط زیست با توجه به شکایت واصله مردمی در خصوص آلودگی هوای ناشی از فعالیت یک واحد تولیدی خاک اره در شهرستان شهریار، موضوع از سوی کارشناسان این اداره مورد بررسی قرار گرفت.

شیدا اکار؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار در این باره گفت: واحد مذکور بدون اخذ مجوز از ارگان‌های ذی‌صلاح اقدام به تولید خاک اره از ضایعات چوب با استفاده از دستگاه آسیاب می‌کرد و فعالیت این واحد به دلیل پراکنش ذرات معلق و گرد و غبار، منجر به آلودگی هوا و شکایت و نارضایتی اهالی و صدمه به باغات مجاور شده بود.

وی افزود: از آنجایی که در بررسی کارشناسی و پایش این اداره،  آلودگی زیست‌محیطی واحد محرز شد، برای این واحد اخطاریه تعطیلی صادر شد که به دلیل عدم اقدام مثبت از سوی مسئولان آن، واحد آلاینده و غیرمجاز مذکور به استناد ماده ۱۱ و ۱۲ قانون حفاظت و بهسازی با حکم قضایی پلمب شد.

این گزارش می‌افزاید در شهرستان پاکدشت نیز یک واحد آلاینده ذوب فلزات به علت فعالیت مغایر با ضوابط محیط زیست پلمب شد.

محمودرضا سعیدپور رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاکدشت نیز با اعلام این خبر، گفت: پیرو شناسایی یک واحد ذوب فلزات در یکی از شهرک‌های صنعتی مصوب این شهرستان که بدون در نظر گرفتن تمهیدات کنترلی با فعالیت آلاینده خود موجبات آلودگی هوای منطقه و مزاحمت برای واحدهای پیرامون را فراهم کرده بود، پس از ابلاغ اخطاریه مهلت‌دار به منظور رفع آلودگی و عدم اقدام مثبت در راستای حفظ حقوق عامه و رفع آلودگی محیط زیست، پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه تیم کارشناسی این اداره به صورت مستمر صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی را مورد پایش قرار می‌دهند، افزود: طی ماه گذشته ۱۳ واحد جدید ریخته‌گری و تولید ذغال در این شهرستان شناسایی و برای ۲۷ واحد آلاینده اخطاریه مهلت‌دار صادر و ابلاغ شده است.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =