تخصیص ۶۳۴میلیاردریال تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: از محل اعتبارات ملی خط ۸مکانیزاسیون کشاورزی بیش از ۶۳۴میلیارد ریال تسهیلات به استان قزوین تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه خمسه، رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در جلسه  کمیته فنی مکانیزاسیون کشاورزی این سازمان با بیان این مطلب گفت: از این میزان تسهیلات تخصیص داده شده تاکنون متقاضیان برای دریافت ۴۴۰میلیارد ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند که این تعداد نیز ۲۲۵متقاضی موفق به جذب  بیش از۲۲۵میلیارد ریال تسهیلات خرید اداوات و ماشین آلات کشاورزی شدند.
 خمسه کفت: طی چند سال گذشته هیچ سالی این میزان تسهیلات برای مکانیزاسیون  کشاورزی استان قزوین تخصیص داده نشده بود.
او در ادامه یاد آور شد: برای ارتقای ضریب مکانیزاسیون استان امسال برای خرید  ۱۵دستگاه کمباین به بانک عامل معرفی شدند و متقاضیان در مرحله دریافت  تسهیلات هستند.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: همچنین در این راستا  ۲۳۰دستگاه تراکتور برای نیمه دوم سال جاری سهمیه شهرستان های استان تخصیص  داده شده است که باید شهرستان ها نسبت به جذب  این میزان  تسهیلات اقدام کنند.
او در ادامه به طرح پلاک گذاری اداوات و ماشین آلات کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۹۱که این طرح آغاز شده تا کنون از ۵۸۹۴دستگاه اداوات و خود کردان های کشاورزی با  همکاری پلیس راهور پلاک گذاری شده است.
خمسه گفت : هم اکنون ۱۰۷۳۴دستگاه تراکتور و سایر ماشین آلات کشاورزی موجود استان است که از این تعداد ۵هزار و ۸۹۴دستگاه  پلاک گذاری شده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: هم اکنون ۴۸۴۰دستگاه ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک  است که از این میران ۴هزار و ۴۸۹دستگاه  توسط پلیس راهور نسبت به صدور پلاک ثبتی اقدام می شود.

این مقام مسئول در ادامه با قدردانی از پلیس راهور در همکاری با این سازمان برای پلاک گذاری اداوات و ماشین آلات کشاورزی گفت : آخرین مهلت بخشودگی جرایم دیر کرد بیمه در طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی ۳۱ شهریور ما سال جاری که بهره برداران باید سریعا نسبت به پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی خود  اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =