لوکاشنکو تلویحا به روسیه هشدار داد یا تهدید کرد؟

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری بلاروس در گفتگویی با روزنامه‌نگاران روسی گفت، روسیه هم ممکن است با تنش‌های سیاسی روبرو شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفت:‌ بهتر است در حالت هشیار بمانید. برخی از رویدادهای سیاسی ممکن است به زودی در کشور شما هم اتفاق بیفتد و شاید هم دلیلی برای آنها وجود نداشته باشد. می‌دانید که رهبری روسیه و ما به چه نتیجه‌ای رسیدیم؟ اگر حالا بلاروس سقوط کند، روسیه کشور بعدی خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر فکر می‌کنید که یک کشور غنی و ثروتمند نظیر روسیه می‌تواند از پس این اتفاقات بربیاید، اشتباه می‌کنید. من با بسیاری از روسای جمهوری نظیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفتگو داشتم و به او هشدار دادم. هیچ راهی برای مقاومت در برابر آن نیست.

رئیس جمهوری بلاروس در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه چیزی برایش در زندگی بسیار مهم است، گفت: آنچه من را در این وضعیت سر پا نگه می‌دارد،‌ این است که اگر لوکاشنکو سقوط کند، تمام سیستم کشور و بلاروس هم سقوط می‌کند. من یک روز کناره گیری می‌کنم اما به آنها اجازه نمی‌دهم آنچه را که با هم با این مردم و با این نسل ساخته‌ایم، نابود کنند. این چیزی است که در زندگی من خلاصه می‌شود و اینکه چطور کشور تغییر کرده است.

بلاروس از زمان انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت که با پیروزی مجدد لوکاشنکو در آن همراه بود، در آشوب به سر می‌برد؛ منتقدان و اپوزیسیون می‌گویند که این انتخابات با تقلب گسترده‌ای همراه بوده و خواستار برکناری لوکاشنکو و برگزاری انتخابات مجدد هستند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارن IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    2 8
    حماقت برخی از مردم بلاروس ... بلاروس را لوکاشنکو به اینجا رساند ..یکی از فقیرترین و فاسدترین کشورهای جهان با مدیریت و رهبری مثال زدنی لوکاشنکو به یک کشور نسبتا مرفه و صنعتی تقسیم شد ، متاسفانه مردم قدر نمیدانند، این رهبر بزرگ را باید با احترام کناربگذارند نه با هئچی گری ... به گفته خودش او یک روزی (که خیلی دیر نیست ) کنار میرود ولی وقتی سیا و سرویس های جاسوسی غرب علیه او مردم را تحریک میکنند شک نکنید نقشه برای روسیه کشیده اند...