صورت مسأله‌ای که بن سلمان نمی‌تواند پاک کند

ایسنا نوشت: حکم اعدامی که در دسامبر ۲۰۱۹ برای اعضای گروه کماندویی عامل قتل جمال خاشقچی در سال ۲۰۱۸ در استانبول صادر شد، به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

 به نوشته لوموند، این تصمیم قابل انتظار بود. پنج مامور سرویس‌های امنیتی عربستان که مجری عملیات خاموش کردن جمال خاشقچی، روزنامه نگار شدیدا منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تلقی می‌شدند، از مجازات اعدام فرار خواهند کرد. این حکم که در دسامبر ۲۰۱۹ بعد از محاکمه‌ای در ریاض صادر شد روز دوشنبه هفتم سپتامبر از سوی یک دادگاه عربستان به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

این حکم آخرین گام در فرآیند حقوقی به جریان افتاده از سوی پادشاهی عربستان در پاسخ به رسوایی مربوط به قتل این روزنامه نگار در اکتبر ۲۰۱۸ در استانبول بوده و نتیجه منطقی عفوی است که پسران جمال خاشقچی در ماه مه برای قاتلان پدرشان مطرح کردند. در آن زمان مطبوعات نزدیک به دولت عربستان این اقدام را که در ماه رمضان صورت گرفت به عنوان عملی خوب تحسین کرده و در راستای سنت اسلام دانستند. اما ناظران در خودجوش بودن آن تردید کرده و به ویلاهای چند میلیون دلاری پیشنهادی ولیعهد عربستان به بچه‌های این روزنامه نگار فوت شده اشاره کردند.

وجود این "هدایا" از سوی روزنامه واشنگتن پست، جایی که جمال خاشقچی بعد از رفتن به تبعیدش در آمریکا در ۲۰۱۷ در آنجا قلم زده و در آن انحراف مستبدانه محمد بن سلمان مشهور به MBS را وقایع نگاری کرد، فاش شد.

در کنسولگری عربستان در استانبول بود که او به جهت انجام امور اداری برای ازدواج مجددش رفت اما در آنجا با تزریق ماده مرگبار از سوی تیم کماندوی اعزامی از سوی ریاض کشته شد. جسد او که مثله شد و هرگز پیدا نشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =