آغاز طرح ملی راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی در آذربایجان‌غربی

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب وکاهای خانگی در استان توسط جهاد دانشگاهی با ظرفیت ٥٠٠ نفر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، امین رستم زاده با اعلام اینکه این طرح با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود اظهار کرد: علاقمندان به راه اندازی کسب و کارهای خانگی می توانند با مراجعه به سایت inhb.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام از ابتدای شهریورماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام ؛ غربال‌گری و راستی آزمایی می‌شوند  سپس به متقاضیان آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه خواهد شد.

رستم‌زاده اظهار کرد: پس از پیاده‌سازی قابل قبول الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان با ظرفیت ۲۰ هزار نفر به صورت پایلوت طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸، این طرح در ۳۱ استان کشور به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم داده می شود.

وی در خصوص فاز اول طرح الگوی نوین مشاغل خاگی اظهار کرد: فاز اول طرح با شناسایی ۲۱ رسته شغلی و ثبت نام ۶۱۰۰ متقاضی اولیه و شناسایی ۴۵۰۰ متقاضی اصلی با موفقیت به اتمام رسید و در فاز دوم این طرح بیش از ۱۰ هزار ۷۰۰ نفر به ساعت کارگاههای آموزشی و عملی و مشاوره رایگان ویژه متقاضیان مشاغل خانگی ارائه شد و در فاز سوم این طرح  نیز  با شناسایی ۲۵ تسهیلگر در رسته های مختلف، ۱۶۹۸ نفر طی مراحل اتصال به بازار و بنگاههای بالا دستی، ۳۶۳۸ نفر ارائه خدمات هدایت ومشاوره جهت ارتقا کمیت و کیفیت محصولات خانگی، ۱۰ متقاضی مرحله برندسازی و استانداردسازی ،  ۲۴۵۷ متقاضی مرحله تنظیم برنامه های تولید و فروش را طی کرده اند و همچنین بر اساس برنامه ریزیهای بعمل آمده در فاز اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  برای ۵۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی اشتغال ایجاد خواهد شد که جهاد دانشگاهی بعنوان نهاد توسعه ای در جهت آموزش، توانمندسازی و مشاوره متقاضیان کسب و کارهای خانگی همکاری و کمک خواهد کرد تا متقاضیان از مرحله تولید به مرحله بازار برسند.

وی با اشاره به نقش مشاغل خانگی در اقتصاد کشوراظهارکرد: با توجه به نقش و اهمیت کسب و کارهای خانگی در رشد تولید و کمک به چرخه اقتصادی کشور، مشاغل خانگی باید جایگاه واقعی خود را در اقتصاد خانوارها پیدا کرده و نهادهای متولی نیز به توسعه آن کمک کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =