ظرفیت بیمارستان بوعلی تکمیل شد

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان بوعلی تکمیل شده و ما مجبوریم از ظرفیت سایر بیمارستان‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، جانشین ستاد کرونا استان قزوین در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین بیان کرد: امروز شاهدیم که کرونا نفس تازه کرده و شرایطی به مراتب شدیدتر از اسفندماه و فروردین ماه را تجربه می کنیم.
او گفت: به نظر می‌رسد برخی گمان می کنند این هشدارها مزاح بوده در حالی که شرایط کرونا پیچیده تر از اوایل شده و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهارکرد: ظرفیت تخت های بیمارستان بوعلی تکمیل شده و ما مجبوریم از ظرفیت سایر بیمارستان ها استفاده کنیم. امروز بالغ بر ۳۲۰بیمار کرونایی در استان بستری هستند و این منهای کسانی است که در منزل درمان می شوند.
حبیبی با اشاره به آمادگی بیمارستان های استان برای بستری بیماران کرونایی عنوان کرد: در حال حاضر به همه بیمارستان های دولتی، تأمین اجتماعی و خصوصی اعلام آماده باش شده و پیش بینی ما افزایش این آمار طی هفته های آینده است. 
او ضمن تأکید بر نظارت دقیق بر عملکرد خدمات شهری افزود: بحث رعایت اصول بهداشتی در سرویس حمل و نقل عمومی به ویژه سرویس مدارس باید با نظارت کامل انجام شود و فعالیت حداکثری اتوبوس ها با ظرفیت حداقلی اجرا شود اما مینی بوس ها به هیچ وجه نباید فعالیت کنند. 
جانشین ستاد کرونا استان قزوین تصریح کرد: مسئولان صمت و اتاق اصناف باید مراقبت و برخوردهای جدی تری در بحث بازار داشته باشند. ادارات و مراکز دولتی نیز با شدت بیشتری پروتکل ها را رعایت کنند. چاره کار تعطیلی نیست.

او بیان کرد: حضور در کلاس های درس برای دانش آموزان اختیاری است و اگر مدیر مدرسه تشخیص داد در مدرسه پروتکل ها رعایت می شود می توان کلاس ها را حضوری برگزار کرد در غیر این صورت کلاس ها غیر حضوری است.
حبیبی نقش رسانه ها در اطلاع رسانی را بسیار مهم خواند و ضمن تقدیر از رسانه های استان در عرصه اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: رسانه ها بسیار فعال بودند و نه تنها از سوی رسانه ها حاشیه سازی نشد بلکه برخی خبرنگاران با حضور در مراکز پرخطر، مردم را تشویق به رعایت پروتکل ها کردند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار بیان کرد: یکی از مشکلات، تامین واکسن آنفلوآنزا است و با توجه به دغدغه مردم در این زمینه، از دانشگاه علوم پزشکی انتظار می رود که این واکسن را به سرعت تامین و وارد بازار کند.
این مقام مسئول با تاکید براینکه همه باید پای کار باشند تا بتوانیم مانند مرحله اول از این گذر عبور کنیم؛ گفت: نکته مهم این است که با عواملی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با شدت برخورد می شود تا عبرتی برای سایرین باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =