اجاره بهای مستاجران موقوفات قزوین برای دو ماه بخشوده شد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: مجوز بخشودگی و معافیت‌های پرداخت اجاره ۲ماه اسفند و فروردین در موقوفات عرصه عیان آموزشی و تجاری و خدماتی این استان که سرقفلی نداشته و متعلق به موقوفه است صادر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و تحقق همدلی مواسات و دستگیری از همنوعان در کنار فعالیت‌های مختلفی که مجموعه اداره کل اوقاف و امورخیریه طی هفت ماه گذشته با بهره گیری از عواید موقوفات در سطح استان، فعالیت‌های را انجام داده است در کنار توزیع بسته‌های معیشتی در چند مرحله، بسته فرهنگی، بهداشتی و مهر تحصیلی و همچنبن آزادسازی زندانیان توسط موقوفات استان، یکی از اموری که ما در اداره کل اوقاف استان از ابتدا پیگیر آن بودیم بخشودگی و معافیت‌های پرداخت اجاره موقوفات بود.
مجیدی با بیان اینکه ورود به حق و حقوق موقوفات در کشور  با توجه به مباحث شرعی موجود در آن فقط با اذن نماینده ولی فقیه امکان‌پذیر است، تصریح کرد: به همین دلیل پیگیر اخذ این مجوز از سوی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بودیم که با بررسی‌ها و پیگیری‌های موجود، مجوز بخشودگی و معافیت‌های پرداخت اجاره ۲ماه اسفند و فروردین در موقوفات عرصه عیان آموزشی،تجاری و خدماتی که سرقفلی ندارند و سرقفلی‌هایشان هم متعلق به موقوفه است در استان صادر و برگه اجاره این ۲ماه برای مستاجرین صادر نمی شود.
او بیان کرد: جمع اجاره‌های بخشیده شده توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه به مستاجران موقوفات عرصه عیان وقف بلا سرقفلی حدود ۲میلیارد ریال است که با توجه به معافیت گفته شده، از مستاجران اجاره دریافت نشد.
مجیدی خاطرنشان کرد: تعداد عرصه عیان تجاری آموزشی و خدماتی که مردم و مستاجرین در آن دارای سرقفلی نیستند ۴۲مورد است که برای تمامی این ۴۲مورد مجوز بخشودگی و معافیت از سازمان مرکزی  اخذ شد.
مدیرکل اوقاف استان در خصوص حداکثری و حداقلی این اجاره‌ها نیز گفت: بالاترین مبلغ اجاره متعلق به یک مستاجر است که ۵۸۰میلیون ریال و کمترین مبلغ هم مربوط به مستاجری با پرداخت ماهیانه چهار میلیون و ۵۰۰هزار  ریال است که مشمول ۲ماه معافیت شدند.
این مقام مسئول افزود: اگر هریک از مستاجرین که مبالغ اجاره ماه‌های اسفند و فروردین را پرداخت کرده اند مبالغ پرداختی به آنها عودت داده می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =