ادعای پمپئو درباره تماس خصوصی با ایران/تهران تنها 30 نهایت 32 روز وقت دارد!

ایرنا نوشت:وزیر خارجه آمریکا که از مدت‌ها پیش با همکاری اتاق فکرهای تروریستی واشنگتن، طرح متهم کردن دیپلمات‌های ایران به انجام آنچه عملیات‌های تروریستی خوانده‌اند، ادعای یک رسانه علیه ایران را دستمایه تکرار اتهامات خویش ساخت.

مایک پمپئو شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با فاکس نیوز ارگان رسمی حامی دولت دونالد ترامپ، این ادعا را در پاسخ به آنچه که تارنمای پولیتیکو روز گذشته مطرح کرد که ایران قصد ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را داشته است، تکرار کرد.

ادعایی که نه مستندی بر آن ارائه شد و مقامات ایران و حتی آفریقای جنوبی هم به سرعت آن را تکذیب کردند.

وزیر خارجه آمریکا که به دنبال افزایش سطح تنش با ایران در پی ناکامی‌های مکرر در سازمان ملل متحد است، بدون آنکه صحت این ادعا را تایید کند، گفت: من نمی‌توانم درباره مساله اطلاعاتی نظر بدهم اما آنچه می‌توانم بگویم این است که جمهوری اسلامی ایران در همه ترورهای سراسر جهان دخالت دارد.

پمپئو که سه سال است به طور مداوم این جملات اهانت‌آمیز را متوجه مردم ایران ساخته که آنها سرمدار ترور در جهان هستند، ادامه داد: آنها مردم اروپا و دیگر بخش‌های جهان را ترور کردند. ما این ادعاها را جدی می‌گیریم و هر کاری که برای حفاظت از کارکنان وزارت خارجه و هر آمریکایی دیگر اعم از نیروی دریایی، ملوانان یا دیگر بخش‌ها لازم باشد به عمل می‌آوریم.

وی که به روشنی مسئولیت توصیه به ترامپ برای عملیات تروریستی علیه سردار شهید قاسم سلیمانی را بارها پذیرفته است، اضافه کرد: ما برای جمهوری اسلامی ایران بسیار روشن کردیم که این قبیل فعالیت‌ها، حمله به آمریکایی‌ها در هر زمان و هر جایی که باشد، اعم از دیپلمات‌ها، سفرا و کارکنان دولت، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا سفرای دیگری هم در این لیست قرار دارند، بدون ارائه پاسخی روشن، مدعی شد: ما می‌دانیم که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است، آنها پیش از این چنین اقدامات تروریستی را انجام داده‌اند. ما هرکاری را که بتوانیم برای ایمن نگهداشتن افرادمان انجام می‌دهیم.

پمپئو در پاسخ به انتقاد بایدن به سیاست ترامپ در قبال ایران هم گفت: او درست می‌گوید ایران در پنج سال پیش، بازیگر بدی بود همچنان که در ۴۰ سال گذشته بوده است. دولت سابق در مواجهه با آنها مماشات کرد و برایشان چک‌های هنگفتی نوشتند. آنها یک هواپیمای پر از پول برایشان فرستادند و به آنها برای تداوم کارزار ترور ظرفیت دادند.

وی افزود: رئیس جمهوری ترامپ مسیر دیگری را در پیش گرفت. وی گفت شما سلاح هسته‌ای نخواهید گرفت، شما پول‌های مالیات‌دهندگان آمریکایی را به دست نخواهید آورد، شما نمی‌توانید با سراسر جهان تجارت گسترده‌ای داشته باشید تا ظرفیت تهدید خود را از طریق حزب الله یا شبه نظامیان شیعه در عراق ایجاد کنید.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ما به طور جدی، قدرت جمهوری اسلامی را کاهش دادیم و به این کار ادامه می‌دهیم.

پمپئو همچنین در پاسخ به سوال هدایت شده‌ای درباره نوید افکاری، مجرمی که به دلیل ارتکاب به قتل قصاص شد، گفت: فکر نمی‌کنم چیز بیشتری وجود داشته باشد که ما می‌توانستیم انجام دهیم. رئیس جمهوری با مقامات ایران در فضای عمومی صحبت کرد. ما به طور خصوصی با آنها ارتباط گرفتیم و خواستیم کسانی را که در اعتراض‌های ساده علیه سیاست ایران دخالت داشته‌اند، اعدام نکنند.

وی که قصد داشت دلیل اعدام این شخص را به اعتراض‌های آبان‌ماه مرتبط کند، مدعی شد: اعتراضاتی که انتظار داریم هر انسانی و در هر جایی از جهان حق انجام آن را داشته باشد.

این اظهارات در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا چندین ماه است درگیر اعتراض‌های خیابانی است و رئیس جمهوری این کشور خواستار مجازات سخت و حتی اعدام برای آنها شده است.

وزیر خارجه ترامپ در ادامه این دخالت آشکار در مسایل داخلی ایران به تحریک اروپایی‌ها پرداخت و گفت: ما از اروپایی ها درخواست می کنیم که به طور جدی این تهدیدات علیه حقوق بشر را جدی بگیرند. تنها ۳۰ یا ۳۲ روز دیگر ایران به خرید و فروش سلاح قادر خواهد بود.

پمپئو که با استفاده از حربه حقوق بشری قصد دارد، اروپا را وارد بازی باخته خود در سازمان ملل متحد سازد، افزود: ما از اروپایی‌ها درخواست کرده بودیم در این تلاش برای اطمینان ساختن از ممنوعیت تسلیحاتی به ما ملحق شوند، یکی از آنهایی است که جو بایدن معاون رئیس جمهوری و تیم او مذاکره کردند که یک ماه دیگر به اتمام می رسد و ایران قادر خواهد بود تسلیحات خرید و فروش کند.

وی با رویکرد تبلیغات انتخاباتی برای ترامپ ادامه داد: این چیزی است که توافق هسته‌ای ایران انجام داده بود. این سیاست دولت بایدن-اوباما است. قصد نداریم آن را انجام دهیم و امیدواریم اروپا در این رابطه به ما ملحق شود. فکر می‌کنم هر کسی می‌داند که ایران با سلاح بیشتر، چیز بدی برای جهان است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: اروپایی‌ها با ما موافق هستند که (لغو ممنوعیت تسلیحاتی) ایده بدی است، آنها چنان درگیر توافق هسته‌ای هستند که نمی‌توانند راهی برای کمک به ما بیابند که مطمئن شویم این سلاح‌ها تنها در مدت ۳۰ روز دیگر به ایران سرازیر نمی‌شوند.

پمپئو ادعا کرد: من مطمئن هستم که ایالات متحده طی یک هفته موفق خواهد شد مکانیسم ماشه را فعال کند و ایران بار دیگر از نقل و انتقال تسلیحاتی منع خواهد شد.

این ادعای پمپئو در شرایطی است که درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه به طور قاطع در شورای امنیت سازمان ملل متحد رد شد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هو IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    20 16
    "پمپئو که سه سال است به طور مداوم این جملات اهانت‌آمیز را متوجه مردم ایران ساخته که آنها سرمدار ترور در جهان هستند" به مردم ایران چیزی نگفته؟ به حاکمان ایران گفته
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    34 27
    از کشوری که FATF رو نپذیره که به معنی حمایت از گروه های تروریستی است هیچ کشوری حمایت نمی کنه
    • علی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      0 1
      مثل برجام!! کی می خواید از خواب بیدار شی
  • US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 1
    فقط وفقط وفقط بفکر ایران وایرانی باشید البته همگی... باید اقدامات عملی بسیاری برای آینده کشور انجام داد تمام تمام تمام این مخالفان داخلی وخارجی بارخودشون روبستند ونفسشون ازجای گرمی میاد اگر واقعاً مومن هستید به خدمت به کشور عزیز ایران وقت روصرف این حرفهای بخود نکنید.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    10 16
    چقدر سکوت ؟ یازده سپتامبر را تبعه عربستان کرد ، بن لادن عربستانی بود ، قتل خاشخچی در ترکیه در سفارت عربستان شده ، دواعش از عربستان و اما ات و لیبی به سوریه آمدندحالا صحبت از ایران است ؟! چقدر پول گرفتی این حرف ها را بزنی پمپو ! وزیر خارجه بجای سکوت در برابر حرف مفت خوبه این چیز ها را در توییت بگه
  • رضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    34 14
    هیچ اهانتی به مردم ایران در سخنرانی های این آقا بلکه مخاطب حکومت است.
  • ازادمرد ایرانی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    14 14
    از این تهدید ها و اولتیماتوم ها مکرر از سوی کسانی شد که الان در زیر خاک هستند.جاسوس کم هوش که در قاب وزیر امور خارجه آمریکا ظاهر شده نیز در زیر خاک خواهد رفت بدون اینکه رویاهایش را ببیند.چون خدا با ماست و همدلی ایرانیان روز به روز برای حفظ استقلال کشور بیشتر میشود.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    افریقای جنوبی چیز دیگه ای نگفت؟
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    12 15
    سیاستها ما اشتباه است وقتیکه حساسیتها جهانی در مورد اعدام افکاری اینقدر بالا بود باید اعدام را تا زمانیکه آب از آسیاب میفتاد متوقف میکردن و بعد اعدامش میکردن که اینجوری اروپا و دنیا برعلیه ایران نشن وبعد درمورد سیاست خارجی هم باید باتعامل با غرب وآمریکا زندگی را برا مردم سخت نکنیم و بااسراییل هم مثل ترکیه وخیلی از کشورهای مسلمان راه حل میانه ایی انتخاب کرد
  • حسین IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    4 14
    پس مردم امریکابه نژادپرستی شمااعتراض میکنندچرامیکشیدچراپلیس امریکامروم سیاه پوست رادرخیابان باچندگلوله ازپای درمیاوردمگرنمیگیدحق هرمردمی است اعتراض پس خودتان چراعمل نمیکنیدالان جان سیاه پوستان امریکادرخطراست تروریسم خودامریکااست بزرگترین جنایت جهان راامریکاانجام داده ومیکندافکاری قاتل بودحتمابایدقصاص میشدامریکابداندملت ایران زیربارظلم وزورگوی مثل امریکانمیرود
  • مستند IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    20 14
    چیزی در مورد قیمت تخم مرغ در ۳۲ روز آینده نگفت؟ ارزانتر میشود یا گرانتر؟
  • رمضان سلطلنی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    10 19
    می خواهم مسولان ما جواب دندان شکن وقاطغ به انها بدهند
  • همت IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    8 18
    گم شو کثیف
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    6 16
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گهی دانه دانه چه رویی دارند تروریستها می دونند انتقام سخت را می گیرند زده به سرشون
  • ناشناس IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    4 12
    راست دهنت حرف بزن
  • احمد IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    16 15
    مردیکه مزخرف میشه آن دهن گشاد.ببندی حرف مفت نزنی مثل اینکه سرت رو بدنت زیادی کرده.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    9 10
    فکر کردم دارم خبر بیست و سی میخونم
  • ایران IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    6 23
    امریکا هیچ‌غلطی نمی تواند بکند امام خمینی عزیز
  • حسام IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    7 15
    این خاصیت حرامزاده است که این همه دروغ و افتراه به ی ملتی بزنه، قوه مجریمون که داخل مارو نموده اما جنگ بیرون از مرزهامون معلومه خیلی این حرومزادهارو آتیشی کرده، یعنی موفق بودیم
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    6 10
    خود تو اربابانت چند ساعت مونده به عمرتون تنها یکطرفه نرو عبور ازیکطرفه درقوانین ایران برخلاف آنچه فکرشم نمیکنی است.وهمونطور بخاطر انحراف شدن دوتا عرب دور برندارید. همچون خنده زیادی پشت سرش گریه هم داره زیاد دلتنو خوش نکید.
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    6 11
    اینم یه احمق مثل ترامپ
  • رضا زنده دل IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    9 9
    آقای پمپئو برادر عزیزم داری غلط اضافی میکنی ،شماها متاسفانه به لجنزاری از دروغ و تهمت ،شایعه پراکنی ،وقاحت و پرروئی مبدل شده اید تا حدودی شبیه دولتمردان ما شده ای،مرگ و ننگ بر شما که فقط شبیه انسانید.منتظر مجاهدان فی سبیل الله باشید.
  • با شناس IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    6 8
    کاملا معلومه پمپئو ودولت ترامپ درحال دست وپازدنه ،مانند کسی میمونه که درحال افتادن در قعر گودال عمیق چنگ به هرخاروخاشاکی میزنه ،تبریک به مردم همیشه استوار ایران
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 0
    گل بود به سبزه آراسته شد!!!!
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    4 12
    پمپو ، جنایات فجیع خودتان را در سراسر کره زمین مطالعه کن، اگر سواد نداری نگاه ومجسم کن، واگر قدرت فکر کردن را نداری به یک مشاوره روانی مراجعه کن
  • اکبر IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    2 7
    من به آقای پمپئو پیشنهاد میکنم که حتما صبح ناشتا یه آزمایش بدهد تا دکتر داروی مناسب براش تجویز کند
  • AE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 10
    بابا این عمو رو بندازید بره پیش دوستای کلاهبردارش اونجا زندگی کنه تا اینا حساب کار دستشون بیاد اینقد مذاکره مذاکره نکنن همیشه تو روابط انسانی ترس از کسی وبیان ترس از کسی اگه با مقاومت همراه باشه و نه سرسپردگی فقط طرفو وقیحتر میکنه برای حمله شمام یه حرکت بزنین اونا حساب کار دستشون بیاد بلاتکلیفید یه چیزیو انتخاب کنید پیش برید شما از این به بعد فقط با علم طرف نیستید یه خورده هم باید هنر داشته باشین همینطور پیش یریم حقوق یه میلیون ماهی و یه دونه نون یه میلیون پیش برید علی برکت الله
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    9 1
    اینجور که نشون میدن رسانه ها مردم مشکلی ندارن و آمریکا ست که دچار فقر و تورم و گرونی و خفقان و استرس شده،و ماییم که به آمریکا فرست دادیم تا تسلیم بشه
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    11 0
    سیاست پدر و مادر ندارد هرطرفی به خاطرمنافع خودش تا میتونه حقیقت را وارونه ووروغ را راست نشون میده
  • محسن RO ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    13 4
    من هیچوقت نشنیدم که مسولین آمریکا و دیگر کشور ها که با جمهوری اسلامی مشکل دارند گفته باشند مردم ایران تروریست هستند..
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    15 1
    چرا همش از مردم ایران شما مایه می گذارید هر کاری که میکنید از مردم مایه نگذارید مردم راهشان را از حکومت جدا کرده اند و این را با عدم شرکت در انتخابات اسفند ۹۸ و شهریور ۹۹ نشان دادند
  • علی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 2
    با ایران نمیشه در افتاد یعنی تو خواب هم نمیتونین ببینین پدر پسر نتونستن کاری کنن شما ک هیچی
  • نادر AE ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 8
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند اگرضربه ای به ماوارد شود یقینا ازداخل است
  • AE ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    2 0
    از اوضاع خراب اقتصاد و راهکارهاش بگید
  • بینام IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    7 1
    اگه تدبیری میشد ک دراین شرایط این قصاص انجام نمیگرفت وب بعد از محرم وسفر موکول میشدنه بهانه ای دست پمپئوبود نه دست دیگران.متاسفانه این نوع سیاستهافقط هزینه دارد وسودی ندارد
  • بهداد IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    11 0
    یعنی واقعا شما فکر می‌کنید مکانیزم ماشه فعال نخواهد شد؟!!!!! صددرصد فعال میشه ما بیچاره تر میشیم