وزیر خارجه قطر: شراکت ما با آمریکا "قوی‌تر" از هر زمان دیگری است

ایسنا نوشت: وزیر خارجه قطر تاکید کرد سرمایه‌گذاری‌های دوحه در آمریکا بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار است و روابط میان دو کشور "تاریخی" است.

به گزارش روزنامه الشرق قطر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در پی دیدار با مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود در واشنگتن گفت که با پامپئو درباره روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و گفتگو کرده است.

وی گفت: نشست امروز دستاورد مهم دیگری در مسیر روابط مستحکم و تاریخی میان دو کشور و تمایل ما برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف است. من از دوستم پامپئو به خاطر میزبانی تشکر می‌کنم.

وی گفت: ما در این نشست یادداشت تفاهم‌هایی را از جمله یک یادداشت تفاهم با آژانس توسعه بین الملل آمریکا امضا کردیم. ما درباره مسائل مختلفی از جمله صلح افغانستان و کرونا گفتگو کردیم. 

وزیر خارجه قطر گفت: شراکت تجاری ما با واشنگتن همچنان قوی است و قوی‌تر از هر زمان دیگری است.آمریکا بزرگترین سرمایه‌گذار خارجی در قطر با بیش از ۶۵۰ شرکت است که بیشتر آن‌ها در بخش صنعت نفت فعالیت می‌کنند. سرمایه‌گذاری‌های دوحه در آمریکا بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار است.

وی گفت: آمریکا در صدر لیست کشورهای صادر کننده جنگنده و ابزارآلات و تجهیزات پزشکی و محصولات کشاورزی به قطر است و گاز طبیعی، آلومینیوم و گوگرد از قطر وارد می‌کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    خوش به حال تو. به ما چه؟ البته رابطه شما با امریکا قوی نیست و فقط با ترامپ رابطه قوی اقتصادی دارید.