اجرای ۱۸۰طرح اشتغال خانگی در قزوین

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۰طرح اشتغال خانگی برای دریافت سه میلیارد و ۸۶۸میلیون تومان تشکیل و به بانک‌های قزوین معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ وحید انتظاری،  معاون اشتغال اداره کل کارو رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۰طرح اشتغال خانگی برای دریافت سه میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان تشکیل و به بانک‌های قزوین معرفی شدند.
انتظاری  افزود: از این تعداد، ۷۹ طرح با یک میلیارد و ۳۲۰میلیون تومان به بانک رفاه کارگران و ۱۰۱طرح برای دریافت ۲ میلیارد و ۵۴۸میلیون تومان تسهیلات به بانک توسعه تعاون معرفی شده اند.
این مقام مسئول گفت: برای این تعداد پرونده‌ تشکیل شده، ۳۲۰نفر اشتغالزایی پیش بینی شده است.
او با اشاره طرح‌های تشکیل شده به تفکیک شهرستان‌های استان، افزود: در قزوین ۱۰۴طرح با یک میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان، تاکستان ۲۱ طرح با ۴۹۰میلیون تومان، بویین زهرا ۱۸ طرح با ۴۱۰ میلیون تومان، البرز ۱۲ طرح با ۶۲۵میلیون تومان، آبیک ۱۰طرح با ۳۱۸میلیون تومان و آوج هفت پرونده با ۲۱۵میلیون تومان درخواست تسهیلات تشکیل شده است.
انتظاری افزود: این پرونده‌ها در رسته‌های میراث فرهنگی، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی و تکمیلی تشکیل شده است و متقاضیان می‌توانند در ۳۲۰رشته ثبت‌نام کنند.
او با اشاره به دستگاه‌های مجری در این طرح، گفت: سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان، سازمان صمت و بهزیستی، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این طرح مشارکت دارند.
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: ظرفیت ثبت‌نام در طرح توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور ۱۰۴هزار نفر و در استان هزار و ۵۰۰نفر پیش‌بینی‌ شده است و متقاضیان تا ۷مهر فرصت دارند برای ثبت نام به سامانه inhb.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند.
این مقام مسئول با اشاره به شرایط لازم برای ثبت نام، گفت: متقاضیان باید حداقل ۱۸سال داشته و بومی استان قزوین باشند، همچنین فقدان اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از دیگر شرایط ثبت‌نام است.
استان قزوین در سال جاری، ایجاد ۱۶هزار و ۳۷۷فرصت شغلی را تعهد کرده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =