تامین منابع کتابخانه‌های مناطق محروم با اجرای طرح نذر کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی هر چه بیشتر منابع کتابخانه های عمومی در مناطق محروم مهمترین هدف ما در اجرای طرح نذر کتاب است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در حاشیه مراسم افتتاح اجرای طرح «نذر کتاب-نذر دانایی» که با حضور جمعی از مسئولان در کتابخانه امام خمینی برگزار شد به خبرنگار خبرآنلاین گفت: این پویش مردمی به منظور جمع‌آوری کتاب برای مناطق کمتر برخوردار استان قزوین و سوق دادن سنت زیبای «نذر» به سمت امور فرهنگی راه اندازی شده است و مردم می‌توانند در ماه محرم و صفر، به نیت نذر، کتاب‌های خوانده شده خود را اهدا کنند.
 او با دعوت از علاقه مندان برای شرکت در پویش نذرکتاب- نذر دانایی، بیان کرد: بسیاری از افراد کتاب‌ها را در کتابخانه های خود نگهداری می‌کنند که با اهدای آن می‌توانند اتفاقات خوبی را برای فرهنگ مطالعه رقم بزنند.
محمدبیگی یادآور شد: نذرهای فرهنگی در حقیقت فرصت جدیدی از نذر برای تمام مردم است که همه بدون محدودیت می‌توانند در آن شرکت کنند.
او اظهار کرد: بر اساس این طرح مردم فرهیخته و خیر استان می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی می‌توانند کتب خوانده شده و بدون استفاده خود را برای بهره برداری علمی دیگران به کتابخانه اهدا کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در خصوص هدف از اجرای این طرح گفت: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در راستای تقویت و غنی سازی هر چه بیشتر منابع کتابخانه های عمومی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از مهمترین اهداف ما در اجرای این طرح در استان قزوین است.
محمدبیگی با اشاره به تعامل مطلوب دستگاه های اجرایی در اجرای این طرح افزود: به دلیل اینکه استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته است؛ این پویش یک هفته دیگر برای سازمان‌ها و دستگاه‌ها تمدید شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =