رئیس جمهور آفریقای جنوبی پایان نژادپرستی را خواستار شد

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به نمایندگی از اتحادیه آفریقا از سازمان ملل متحد خواست برای پایان دادن به نژادپرستی خصوصی و دولتی در هرشکل و هر جایی، تلاش کند.

سیریل راماپوسا روز سه‌شنبه در هفتاد و پنجمین نشست سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد که به صورت ویدئویی در سالن مجمع عمومی این سازمان پخش شد، افزود: ما اکنون با بحران دیگری به نام همه‌گیری کرونا روبه رو هستیم. کرونا جان میلیون‌ها نفر را گرفت، عمیق‌ترین رنج انسانی را ایجاد کرد و جوامع را از بین برد.

وی ادامه داد: همانگونه که سازمان ملل متحد برای آن پایه گذاری شد، تنها ایستادگی یکپارچه در مقابله با این تهدید عمیق، کارساز است. در این بحران، مردم سراسر جهان دستان همبستگی خود را به سوی ملت دیگر دراز و یک شراکت بین‌المللی را ایجاد کردند تا اطمینان یابند که دسترسی به لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی به طور برابر وجود دارد.

راماپوسا، تداوم این همبستگی برای ساختن آینده پس از کووید-۱۹ را ضروری دانست و گفت: به گفته نلسون ماندلا "همبستگی انسانی این است که نگرانی برای دیگران باید در مرکز ارزش‌هایی باشد که برای آن زندگی می‌کنیم."

رییس جمهوری آفریقای جنوبی افزود: توافق جدید جهانی باید فرصت برابر برای همه ایجاد کند و ما باید پیشرفت کنیم که شامل سیستم تجاری متوازن و چندجانبه می‌شود.

راماپوسا با تاکید بر اینکه کشورهای توسعه یافته باید به کشورهای در حال توسعه آفریقایی کمک کنند تا اطمینان یابیم هیچ کشوری عقب نمانده است، اظهار کرد: ما موضع خود را به عنوان اتحادیه آفریقا تکرار می‌کنیم که تحریم‌های اقتصادی زیمبابوه و سودان باید برداشته شود تا به دولت‌های آنها اجازه دهد که به کرونا پاسخ دهند.

وی به ضرورت تمهیل وام‌های کشورهای آفریقایی هم اشاره کرد و گفت: ما همکاری گروه ۲۰، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و سازمان ملل را تشویق می‌کنیم تا راه حلی برای تمهیل وام‌های کشورهای در حال توسعه بیابند.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی بر دستیابی به اهداف سند توسعه پایدار تاکید کرد و افزود: در گام نخست باید هرگونه فقر در هرجایی برطرف شود. ما باید فرصت‌های اقتصادی را برای همه مردم سراسر جهان به ویژه جوانان، زنان و اقشار آسیب‌پذیر گسترش دهیم.

راماپوسا ادامه داد: ما باید با فساد مبارزه کنیم و با همدیگر آرزوی مشترک خود را برای آینده‌ای بهتر برای همه برآورده سازیم. سال ۲۰۲۰ باید یادآوری شود که موج خروشان مقابله با مرزبندی نژادی تحت چتر هشتگ جنبش «جان سیاهان مهم است» به راه افتاد.

وی ادامه داد: آفریقای جنوبی خواستار پایان دادن فوری به نژادپرستی از ناحیه مقامات شرکت‌های خصوصی یا دولتی است. من از سازمان ملل متحد می‌خواهم برای پایان دادن به تعصب و نابردباری به هر شکلی و در هرجایی که باشد، تلاش کند.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی با اشاره به مساله اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت: همانگونه که ما پایه‌گذاری یک سازمانی را که نمایانگر آزادی و برابر است را جشن می‌گیریم، مردم فلسطین و صحرای غربی به زندگی تحت اشغالگری ادامه می‌دهند.

راماپوسا تاکید کرد: ما بار دیگر درخواست خود را برای پایان اشغالگری غیرقانونی صحرای غربی و حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود تکرار می‌کنیم.

وی همچنین خواستار برداشته شدن تحریم و محاصره کوبا شد و بر توجه به بحران تغییرات اقلیمی و همکاری برای مقابله با آن تاکید کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =