۲۳ نفر
۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
عبدالوهاب شهیدی ۹۹ ساله شد

نود و نهمین زادروز عبدالوهاب شهیدی؛ هنرمند شناخته شده موسیقی با حضور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سید محمد طباطبایی؛ مدیر عامل این موسسه و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور عصر روز یکم مهرماه با حضور در منزل عبدالوهاب شهیدی تولد نوازنده پیشکسوت عود و خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی ایرانی را تبریک گفت.

وی گفت: برای ما موجب خوشحالی و خرسندی بسیار است که در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که استاد عبدالوهاب شهیدی را درک کرده‌ایم.

طباطبایی ادامه داد: استاد شهیدی از هنرمندان نجیب و متواضع موسیقی سنتی ایران هستند که همواره دغدغه هنر داشته و دارند و همچنان موضوعات و مسائل این حوزه را پیگیری می‌کنند. 

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به تبحر این هنرمند پیشکسوت در دو رشته نوازندگی و خوانندگی اظهار کرد: هنرمندان متعددی بوده‌اند که هم در ساز و هم در آواز دستی بر آتش داشته‌اند اما کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که هم نوازنده چیره‌دستی باشد و هم خواننده متبحر و درجه‌ یک. اما استاد شهیدی اینچنین هستند و هم در نوازندگی ساز عود و هم در خوانندگی در سطح بالا بودند.

همچنین عبدالوهاب شهیدی در این دیدار به همزمانی تولد خود با تعدادی دیگر از هنرمندان موسیقی از جمله محمدرضا شجریان اشاره و برای وی آرزوی سلامتی کرد.

عبدالوهاب شهیدی با خاموش کردن شمع نود و نهمین سال تولد خود آرزو کرد بیماری کرونا هرچه زودتر برطرف شود و انسان در سلامت و جهان در صلح و دوستی به کار خود ادامه دهد.

علاوه بر خانواده شهیدی و سید محمد طباطبائی؛ مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، فاضل جمشیدی؛ هنرمند موسیقی هم در تولد ۹۹ سالگی عبدالوهاب شهیدی حضور داشت.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رجایی جهرمی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    65 0
    انشااله 120 سال در کمال صحت و سلامتی زنده باشن و سایه ایشان بر سر خانواده و مردم ایران باشه
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    47 0
    خدا طول عمر با برکت به همه اساتید عنایت کند . ان شاء الله
  • ایرانی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    14 1
    تبریک به استاد بزرگ موسیقی ایران جناب عبدالوهاب شهیدی. خدا را شکر که زمانه این بزرگان هنر را درک کردیم هرچند درک ما باندازه کاسه ابی از یک اقیانوس بی کران است. صدای لطیف و تحریرهای دلنشین استاد در کنار آثار فاخری که بجا گذارده اند همواره در گوش و هوشمان می ماند. خداو ند ایشان، استاد شجریان و کلیه هنرمندان بزرگ این آب و خاک را بسلامت دارد. انشاله
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    19 2
    خداوند ایشان و استاد بی نظیر شجریان را حفظ کند.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    15 1
    همیشه سلامت باشند
  • ایراندوست IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    14 0
    در جشن هنر شیراز در سال 1350 ایشان را به همراه اساتید برجسته موسیقی ایران اقایان پایور - بهاری - تهرانی - ناهید - ....... ملاقات کردم. ایشان در اوج شهرت بسیار فروتن و افتاده بود برخلاف بسیاری از " سلبریتی " های کم سواد امروز ما.
  • میم IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    10 1
    کسانی که میخوان هنرنمایی این مرد رو بشنون، آهنگ " گریه را به مستی بهانه کردم" رو بشنون. زنده باشید استاد.
  • نصرت الله عزیزی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    7 0
    سالروز تولد استاد بزرگوار جناب عبدالوهاب شهیدی خجسته و مبارک ❤️
  • اهل منطق IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    8 0
    با یادتان قوت و قدرت به وجودمان روان میگردد بمانید هنرمندان عزیزم
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 2
    در جهت پاسداشت خون شهدا و وضعیت اسفناک اقتصادی فعلی مردم باید ۱-باید قانونی وضع شود که هر خانواده فقط حق در اختیار داشتن یک خانه را داشته باشد و زمین برای تولید کننده مسکن باشد تا قیمت زمین سر به فلک نکشد.تقاضا کنترل بشود و صرفا تقاضای مصرفی بتواند خرید کند و هر خانواده بتواند فقط یک خانه تحت تملک داشته باشد نه بیشتر. ۲-باید بازار غیرشفاف ارز از بازار کف خیابانی تبدیل به یک بازار با بستری شفاف شود تا تقاضای کاذب ایجاد شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به راحتی کنترل شود. ۳-باید قانونی وضع شود که دولت نتواند از بانک مرکزی استقراض کند و پایه پولی را افزایش دهد و سبب تحمیل تورم مضاعف به آحاد جامعه و علی الخصوص مستضعفین شود. ۴-باید سیستم بانکی ربوی که دائم در حال خلق پول است و علمای مسلمان و مسیحی نیز خلق پول را حرام اعلام کرده اند اصلاح شود و از خالق پول تبدیل به واسطه وجوه شود تا از ایجاد هر چه بیشتر تورم و شکاف طبقاتی جلوگیری شود. ۵- باید کلیه قوانین و سیاست گذاری ها در جهت تشویق فعالیت های اقتصادی مولد و تنبیه فعالیت های اقتصادی غیر مولد باشد نه مانند وضعیت فعلی که بالعکس هست.