بازدید کارشناسان و محیط بانان کهگیلویه وبویراحمد از غار نول

بمناسبت ۲ مهر روز ملی غار پاک جمعی از همکاران ستادی و اجرایی ضمن بازدید از غار نول در ذخیرگاه زیست کره دنا در ۲۰ کیلومتری شهر سی سخت این روز را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج؛ به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد -دوم مهر در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز غار پاک نامگذاری شده است .
غارها بدلیل نقش  کلیدی که بر اکوسیستم بیرون وتعدیل جمعیت حشرات تا  دفع آفات و گرده افشانی دارند در دهه اخیر مورد  توجه ویژه سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است . 
برهمین اساس دیروز چهارشنبه دوم مهر بمنظور گرامیداشت این روز جمعی از همکاران ستادی و اجرایی محیط زیست استان ضمن بازدید از غار نول در ذخیرگاه زیست کره دنا این روز را گرامی داشتند .
غار نول با ۸۰ متر طول دارای چند تالار پلکانی و انشعابات مختلف  در ۲۰ کیلومتری سی سخت واقع شده و از لحاظ بررسی‌های زمین‌شناسی حائز اهمیت است. ارتفاع دهانه غار ۳ متر است که در برخی نقاط درون غار تا ۲۰ متر تغییر می‌کند. سقف و بدنه غار از سنگ‌های آهکی اسماری و قندیل‌های زیبایی پوشیده شده و قطرات آب از این قندیل‌ها و سقف غار چکه می‌کند. در عمق غار چند چشمه وجود دارد که آب زلال و خنکی از آنها جاری است. این غار طبیعی بوده و از نوع آهکیه و در آن آب جریان داره. پیمایش غار سخت نیست ولی بستن طناب ثابت و به همراه داشتن رکاب ۳ پله کار رو ایمن و راحت می کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =