موضع‌گیری عربستان نسبت به تشدید درگیری‌ها در قره باغ

فارس نوشت: رژیم آل سعود در واکنش به تداوم نبرد بین آذربایجان و ارمنستان خواستار حل مسالمت آمیز این درگیری شده است.

«خبرگزاری رسمی عربستان» در این باره گزارش کرد که  دولت عربستان با نگرانی فراوان تحولات بین ارمنستان و آذربایجان را دنبال می‌کند. رسانه سعودی افزود که ریاض خواستار آتش بس بین طرف‌های درگیر برای حل کشمکش از طریق مسالمت آمیز و مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز یکشنبه در ارتباط با درگیری‌های نظامی به وقوع پیوسته یبن جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران از نزدیک و با نگرانی درگیری‌های نظامی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان را دنبال می‌کند و ضمن دعوت طرفین  به خویشتنداری، خواستار توقف فوری درگیری‌ها و آغاز گفت‌وگو بین دو کشوراست.» 

درگیری‌ها میان  این دو کشور در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی در 24 ساعت گذشته ادامه داشت و دو طرف تجهیزات توپخانه‌ای سنگین در منطقه مستقر کرده‌اند. دو روز پیش از آغاز درگیری‌ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1437491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 2
    انقد به عربستان متلک میندازیم اما از ما استقلال سیاسی بیشتری داره ظاهرا
    • .. IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      0 6
      خوب برو همونجا زندگی کن.مشکلی نیست که..