لایحه بودجه 90 اگر چه به ایستگاه پایانی خود نزدیک می​شود اما زمان رسیدن قطار آن در هاله​ای از ابهام است و هنوز صدای سوت آن شنیده نمی​شود.

به گزارش خبر‌آنلاین، هفته گذشته هیات رئیسه مجلس با اعلام ضرب​العجلی به کمیسیون تلفیق خواستار بررسی هرچه سریعتر لایحه بودجه 90 تا پایان هفته شد. حسین ​سبحانی​نیا بر اساس این دستور هیات رئیسه اعلام کرد که کمیسیون تلفیق تا روز جمعه و یا حداکثر شنبه بررسی لایحه بودجه 90 را به پایان خواهد برد و بررسی رسمی آن از روز یکشنبه در دستور کار مجلس خواهد بود.

همان زمان موسی​الرضا ثروتی عضو کمیسیون تلفیق به خبرآنلاین گفت که چون تازه بررسی مبحث درآمدها در حال اتمام است، ممکن است کمیسیون ​نتواند درخواست هیات رئیسه را اجابت کند و زمان بیشتری برای بررسی بخش​های هزینه​ای صرف کند.

اعلام موارد مختلف در دستور کار این هفته مجلس، نشان از به سرانجام نرسیدن تقاضای هیات رئیسه از کمیسیون تلفیق داشت که یکباره یک عضو کمیسیون تلفیق از پایان یافتن بررسی لایحه بودجه 90 تا آخر وقت امروز خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد با بیان اینکه بررسی بخش هزینه‌های لایحه بودجه 90 امروز در این کمیسیون به اتمام می‌رسد گفت که لایحه مذکور این هفته برای بررسی به صحن پارلمان می‌آید.

اما محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از پایان کار بررسی بودجه سال 90 ظرف امروز یا فردا خبر داد اما در اعلام اینکه «گزارش کمیسیون تلفیق در طول این هفته به صحن مجلس تقدیم می‌شود»، با یوسف​نژاد هم نظر بود.

جالب آنکه هنوز گزارش نهایی کمیسیون تلفیق به هیات رئیسه ارائه نشده که یک عضو هیات رئیسه از بررسی آن از روز سه​شنبه در صحن علنی خبر داد. محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران در عین حال یادآور شد که چنانچه گزارش نهایی کمیسیون تلفیق تا سه‌شنبه به هیات رئیسه مجلس نرسد این لایحه از شنبه هفته آینده در دستور کار نمایندگان ملت در صحن مجلس قرار می‌گیرد.

اعلام زمان ارائه گزارش نهایی کمیسیون تلفیق و بررسی آن در صحن علنی مجلس از آن جهت حائز اهمیت است که بررسی لایحه بودجه 90 باید تا پایان اردیبهشت ماه ابلاغ هم شده باشد. چرا که به دلیل تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه 90 به مجلس، امکان بررسی آن در سال گذشته مهیا نشد و مجلس با تصویب بودجه 20 هزارمیلیارد تومانی تنخواه برای دو ماه اول سال جاری به دولت، بررسی لایحه بودجه 90 را به امسال موکول کرد.

گفتنی است بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس بعد از ارائه گزارش نهایی کمیسیون تلفیق بودجه، نمایندگان در جلسه علنى، ابتدا کلیات بودجه را بررسی و تصویب و بعد به پیشنهادهاى مربوط به درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بودجه عمومى دولت رسیدگى می​کنند. پس از ‏تصویب سقف درآمدها، نمایندگان وارد بررسی پیشنهادهاى مربوط به تبصره‏ها و ردیف‌ها در فصل هزینه​ها خواهند شد.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =