یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما چگونه ساخته شد؟/ روایتی سینمایی از تولد «پدرخوانده»

ایرنا نوشت: «جیک جیلنهال» ستاره هالیوود در یک درام جدید درباره چالش‌های ساخت اولین قسمت از سه‌گانه «پدرخوانده» بازی می‌کند.

 بری لوینسون فیلمساز شناخته شده آمریکایی فیلم فرانسیس و پدرخوانده را درباره جدال‌های افسانه‌ای در مسیر ساخت فیلم کلاسیک پدرخوانده (۱۹۷۲) می‌سازد. در این فیلم درام، اسکار آیزاک نقش فرانسیس فورد کوپولا کارگردان پدرخوانده و جیک جیلنهال ستاره هالیوودی نقش رابرت ایوانز تهیه‌کننده این فیلم را ایفا خواهند کرد.

اگرچه پدرخوانده یکی از بهترین فیلم‌های آمریکایی و نماد سینمای مولف در دهه ۷۰ است اما ساخت آن کار ساده‌ای نبود. کوپولا آن زمان ۳۱ سال داشت و مصمم بود ایوانز و استودیو پارامونت پیکچرز را به فیلمبرداری پرهزینه این فیلم در نیویورک و در بازه زمانی رمانی که احتمال می‌رفت پرفروش شود، مجاب کند. پارامونت پیکچرز می‌خواست برای کاهش هزینه‌ها لوکیشن فیلمبرداری را به کانزاس سیتی منتقل کند، اما کوپولا جلوی این تصمیم ایستاد. از دیگر اختلاف‌نظراتی که در ساخت پدرخوانده وجود داشت، بر سر استفاده از مارلون براندو که سالها بود در هیچ فیلم موفقی حضور نداشت در نقش دون کورلئونه، پدرسالار یک خانواده جنایتکار، و آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه بود.

ایوانز که پس از فعالیت در عرصه بازیگری مسئولیت بزرگ ریاست بر بخش تولید کمپانی پارامونت پیکچرز را به دوش گرفته بود، با وجود احتمال تعطیل شدن این کمپانی دغدغه‌های خودش را داشت و فشار زیادی را تحمل می‌کرد. از طرفی مساله گفت‌وگو با جنایتکاران واقعی مطرح بود که هیچکدام تمایلی نداشتند ماجرای کارهای کثیفشان جلوی دوربین برود. 

تمرکز فیلم فرانسیس و پدرخوانده بر کشمکش‌ها میان کوپولا و ایوانز خواهد بود که کمپانیش شدیدا به یک فیلم پرفروش نیاز داشت.

کوپولا که به تازگی تدوین جدیدی از قسمت سوم پدرخوانده را با آغاز و پایانی متفاوت ارائه داد، رضایت خود را از ساخت این فیلم اعلام کرد و گفت: هر فیلمی که بری لوینسون درباره هرچیزی بسازد، جالب و ارزشمند خواهد بود.

پدرخوانده یک درام جنایی به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا است که براساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو در سال ۱۹۷۲ روی پرده رفت و همچنان به عنوان یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما شناخته می‌شود. این فیلم با بازی مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتن و جیمز کان ساخته شده است و سرگذشت خانواده مافیایی کورلئونه را بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ به تصویر می‌کشد.

پدرخوانده چهل و پنجمین دوره جوایز در اسکار خوش درخشید و علاوه بر جایزه بهترین فیلم، اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه اقتباسی را نیز از آن خود کرد. 

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد کی منش IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    5 0
    فیلم پدر خوانده عشق است .