۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶

ژوئن سال 2012 پیش‌درآمدی بر «پدرخوانده» رمان پرفروش نوشته ماریو پوزو فقید منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات گرند سنترال روز چهارشنبه با عنوان «پیشنهادی که نمی‌توانی رد کنی» این خبر را اعلام کردند. این عبارت اشاره به دیالوگ دن ویتو کورلئونه با بازی مارلون براندو در فیلم «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا دارد.

کتاب را که «خانواده کورلئونه» نام دارد اد فالکو می‌نویسد، منبع او برای نگارش این اثر فیلمنامه‌ای ساخته‌نشده به قلم خود ماریو پوزو است. داستان این فیلمنامه در دهه 1930 و نیویورک دوران رکود اقتصادی آمریکا می‌گذرد و نشان می‌دهد چگونه ویتو کورلئونه در دنیای زیرزمینی جرم و جنایت ظهور کرد و به قدرت رسید و به دن کورلئونه «پدرخوانده» بدل شد.

مالکان حق و حقوق آثار ماریو پوزو این رمان را قانونی اعلام کرده‌اند. پوزو سال 1999 در سن 78 سالگی و پس از بردن دو اسکار فیلمنامه‌نویسی برای اقتباس از رمان «پدرخوانده» و نوشتن فیلمنامه «پدرخوانده» و «پدرخوانده: قسمت دوم» با بازی مارلون براندو و آل پاچینو درگذشت.

تونی، پسر پوزو «خانواده کورلئونه» را رمانی توصیف کرده است که به میراث ماریو پوزو وفادار است. هنوز معلوم نیست خط داستانی «خانواده کورلئونه» با «پدرخوانده: قسمت دوم» شباهت دارد یا نه. «پدرخوانده: قسمت دوم» نیز داستان جوانی ویتو کورلئونه و به قدرت رسیدن او در دنیای زیرزمینی گانگسترهای ایتالیایی-آمریکایی بود.

«پدرخوانده» اولین بار در سال 1969 منتشر شد و بیش از 21 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. پوزو دو رمان در ادامه این مجموعه نوشت؛ «سیسیلی» که سال 1984 منتشر شد و «اومرتا» که پس از مرگ او در سال 2000 منتشر شد.

جیمی راب، معاون انتشارت گرند سنترال گفت: «رمان «خانواده کرولئونه» اثری است که به شکلی هیجان‌انگیز شخصیت‌های اثر کلاسیک پوزو را در یک پیش‌درآمد زنده می کند. پیش‌درآمدی که به رمان اصلی وفادار است و در عین حال روی پای خود می‌ایستد.»

رویترز / 4 مه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =