تعاونی‌های غیرفعال در قزوین ساماندهی می‌شوند

مدیر تعاون اداره کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های قانونی؛ تعاونی‌های راکد و غیرفعال قزوین ساماندهی و تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سیدجلیل حسینی، معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعاونی‌های راکد و غیر فعال قزوین به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های قانونی آنها ساماندهی و تعیین تکلیف می‌شوند.
حسینی اظهار کرد: متاسفانه از بین سه هزار و ۵۱۵ شرکت تعاونی ثبت شده در استان ۲هزار و ۴۳۶شرکت به دلایل مختلفی نظیر مسائل و مشکلات مالی، حقوقی، اجتماعی، مدیریتی و اقتصادی راکد و غیرفعال هستند.
 او از اجرایی شدن دستورالعمل نحوه تعیین وضعیت و بازسازی تعاونی‌های غیر فعال در استان قزوین خبر داد و افزود: در این کمیته شرکت‌های تعاونی غیرفعال و راکد شناسایی می‌شوند تا در سال جهش تولید نسبت به رفع مشکلات و ادامه فعالیت این شرکت‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شود.
حسینی گفت: البته تعداد قابل توجهی از آنها مشمول انحلال قانونی هستند که در این راستا به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های عظیم اجتماعی و اقتصادی ناشی از توفیق نیافتن و رکود این تعاونی‌ها و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های قانونی، اقدامات لازم انجام می شود.
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: ۸۲۰ تعاونی فعال در سطح استان در قالب تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی با  ایجاد ۱۰هزار و ۳۳۳فرصت شغلی فعالیت می‌کنند و حمایت‌های قانونی برای ادامه فعالیت آنها همچنان تداوم دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =