التهاب در بازار نفت و بورس/ کرونای ترامپ چه تاثیری بر بازارها داشت؟

خبر داغ روز جمعه این بود، تست کرونای ترامپ و همسرش در میانه رقابت های انتخاباتی و در آستانه برگزاری دومین مناظره با رقیب انتخاباتی اش بایدن مثبت شد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،با مثبت شدن تست کرونای ترامپ رییس جمهور حاشیه ساز و جنجال برانگیز آمریکا، بازارهای مالی این کشور با ریزش مواجه شدند . این اتفاق هر چند قابل پیش بینی بود اما آرایش سرمایه‌گذاران را در بازارهای جهانی تغییر داد.

پس از سقوط بورس امریکا، بازارهای مالی آسیایی نیز کاهشی محسوس را تجربه کردند . بسیاری از کارشناسان معتقدند این اتفاق البته حتی می تواند زمینه را برای کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی فراهم نماید  بسیاری از سرمایه گذاران را ترغیب کند در روزهای پیش رو به سمت سرمایه‌های امن تر حرکت کنند . کاهش بیش از سه ردصدی بهای نفت رد بازارهای جهانی و بازگشت قیمت نفت به کانال سی دلاری دلیل این مدعاست .

بازار نفت

 در روز پرخبر بازارهای جهانی بهای هر اونس طلا نیز بار دیگر به کانال یک هزار و ۹۰۰ دلار بازگشت و قیمت هر اونس پس از نوسانی محدود به ۱۹۰۲ دلار رسید که افزایشی در حدود ۵ دلار را نشان می‌دهد . ناظران بین المللی معتقدند وضعیت ترامپ در روزهای پیش رو می‌تواند این روند را تشدید کند شاید از  این روست که فشارها برای حضور ترامپ در انظار عمومی با وجود مثبت شدن تست کرونا آغاز شده است.

ان‌بی‌سی گزارش داده است شماری از نزدیکان دونالد ترامپ او را برای حاضر شدن در ملأ عام با هدف آرام کردن بازارها و جو کشور ولو از طریق انتشار یک ویدئو تحت فشار قرار داده‌اند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =