وضعیت آونگی کرونا در خراسان رضوی / مهمان ناخوانده‌ای که میزبان شد

کرونا در خراسان رضوی همچنان جولان می‌دهد و آمارها مبین این است که باید تمهیدات تازه‌ای برای مقابله با این مهمان ناخوانده که این روزها دیگر حکم میزبان را نیز پیدا کرده اندیشید.

به گزارش خبرآنلاین ازخراسان جنوبی :  کرونا در خراسان رضوی همچنان جولان می‌دهد و آمارها مبین این است که باید تمهیدات تازه‌ای برای مقابله با این مهمان ناخوانده که این روزها دیگر حکم میزبان را نیز پیدا کرده اندیشید.

مهمانی که این روزها به شدت نظم جامعه جهانی را به هم ریخته اما در مشهدمقدس به واسطه مجاهدات خستگی ناپذیر کادر درمان این ویروس در مقطعی مهار و حتی مدتی استان و مشهد از وضعیت قرمز خارج شدند اما اینک دوباره در حال جولان دادن است.

این روزها شاهد هستیم که در سطح استان و البته مشهدمقدس میزان استفاده از ماسک به عنوان یک آیتم مهم در کاهش تلفات انسانی و ابتلا به بیماری کاهش پیدا کرده و این خبر نومیدکننده‌ای است.

مردم این روزها گمان می‌کنند باید با کرونا همزیستی دائمی داشته باشند و به همین دلیل نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندکی اهمال می‌کنند اما این همزیستی تنها در صورتی خاتمه پیدا می‌کند که کوچک‌ترین اهمالی نسبت به رعایت پروتکل‌ها صورت نگیرد.

ضریب استفاده از ماسک باید ۹۰ درصد شود

بیرجندی‌نژاد؛ رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در این زمینه می‌گوید: مردم باید خیلی سفت و سخت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به ویژه در دهه آخر صفر از ظرفیت منازل خود برای عزاداری بهره بگیرند.

رئیس نظام پزشکی مشهدمقدس خاطرنشان می‌کند: شکل گیری اجتماعات به شدت مترادف با احتمال افزایش تعداد و ضریب مبتلایان است و باید در این شرایط اجتماعات غیرضروری کاهش پیدا کند.

وی ادامه می‌دهد: نوسانات زیادی را در زمینه شیوع این بیماری در استان شاهد بودیم اما نکته مهم این است که ضریب استفاده از ماسک در میان مردم باید به بیش از ۹۰ درصد برسد تا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

نوسان کرونا در استان

رحیمی؛ مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه می‌گوید: خراسان رضوی در حال حاضر همچنان در وضعیت قرمز کرونا است و باید سطح رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و شهروندان بیشتر شود.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهدمقدس افزود: در مدت اخیر چندین بار مشهد از وضعیت قرمز خارج شده اما مجدد در این شرایط قرار گرفتیم اما هنوز وارد پیک و موج سوم این بیماری در استان نشده‌ایم.

رحیمی عنوان کرد: با توجه به اینکه در آغاز فصل سرما قرار داریم نیاز است تمهیدات جدیدی متناسب با این شرایط اقلیمی برای مقابله با بیماری اندیشیده شود و نشست‌هایی به صورت مداوم در این زمینه در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: همچنین طرح‌هایی مانند مراقبت در منزل پیش‌بینی شده است و راه‌اندازی "مرکز تکمیل درمان" برای بیمارانی که از مکان مناسبی برای قرنطینه و اقدامات درمانی برخوردار نیستند نیز مهیا است.

مردم اهمال‌کار شده‌اند

با یکی از شهروندان گنابادی که از قضا خودش نیز ماسک ندارد وقتی هم‌کلام می‌شوم می‌گوید مردم در زمینه رعایت مسائل بهداشتی اهمال کار شده‌اند و این موضوع به من نیز تسری پیدا کرده است.

وی خاطرنشان می‌کند: طولانی شدن روند این بیماری سبب شده تا مردم نیز به نوعی خسته شوند و همین موضوع سبب شده ضریب رعایت مسائل بهداشتی کاهش پیدا کند.

آنچه در این میان واجد اهمیت است این است که استان هنوز در وضعیت قرمز است و این شرایط دائماً در حال نوسان است و باید تمهیدات بهداشتی در میان مردم و مسئولان بیشتر جدی گرفته شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =