۰ نفر
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
چاره خشک شدن «پوست» در روزهای سرد

فارس نوشت: متخصص پوست گفت: برای تامین‌ رطوبت هوا در فصول سرد حتما از بخور سرد استفاده شود؛ چراکه بخور گرم‌ ممکن است باعث خشکی پوست شود.

فاطمه معین الدین متخصص پوست درباره «مشکلات پوستی ناشی از سرد شدن هوا و خشکی پوست با توجه به شرایط شیوع کرونا»، گفت: در فصل‌های سرد به خصوص از ابتدای پاییز تا پایان زمستان به علت کمبود رطوبت حتی افرادی که اگزما ندارند، خشکی پوست را تجربه می‌کنند؛ به خصوص امسال که در دوران کرونا هستیم خشکی در ناحیه  دست و ناحیه‌های حساس مثل اطراف پلک و دهان شدید تر است.

وی توصیه کرد: برای تامین‌ رطوبت هوا در فصول سرد حتما از بخور سرد استفاده شود؛چراکه بخور گرم‌ ممکن است باعث خشکی پوست شود. همچنین استفاده  مناسب از مرطوب کننده‌های ویژه برای انواع پوست‌ها در روز توصیه می‌شود.

این متخصص پوست با بیان اینکه این مرطوب کننده‌ها باید بتوانند بیشترین مقدار رطوبت را در پوست حفظ کنند، بیان داشت: برای تشخیص کرم‌های ویژه برای پوست‌های مختلف  بر روی محصولات ایرانی و خارجی نوشته شده است که حاوی مواد فعال هستند.

معین الدین تصریح کرد: مثلا برای مرطوب کننده‌های دست می‌توان از کرم‌هایی که حاوی اوره ۳ تا۱۰ هستند استفاده کرد، اما برای صورت بهتر است از مرطوب کننده‌ای که حاوی اوره هست استفاده نشود؛ چراکه ممکن است خاصیت تحریک کنندگی داشته باشد .

وی افزود: استفاده از مرطوب کننده‌ها برحسب سن هم متفاوت است؛ برای اطفال که سطح پوستی کمی دارند از مرطوب کننده‌هایی که حاوی اوره بالا هستند، نباید استفاده شود.

این متخصص پوست خاطرنشان کرد: از برخی مرطوب کننده‌ها مثل وازلین که نگهدارنده رطوبت در سطح بدن هستند خیلی نباید بر روی پوست صورت استفاده کرد؛ چراکه در طولانی مدت باعث ایجاد تیرگی می‌شود.

معین الدین اظهار داشت: گاهی اوقات که سطح پوست در مناطق حساس از بین رفته و تولید اگزما کرده را نمی‌توان فقط با مرطوب کننده درمان کرد و حتما باید تحت نظر پزشک درمان‌های دیگری انجام‌ شود.

وی برای پیشگیری از ابتلا به اگزما توصیه کرد: بعضی مواد غذایی مانند آب، سبزیجات سبز،امگا۳(ماهی و آواکادو) باعث نگهداری بهتر رطوبت پوست می‌شوند؛بنابراین باید بیشتر استفاده شوند.

این متخصص پوست متذکر شد: در هنگام دوش گرفتن افراد باید به دمای آب توجه کنند که نه خیلی داغ باشد و نه سرد؛ضمن اینکه زمان استحمام هم نباید طولانی باشد.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =