کمبود نان در ارومیه از شبکه‌های مجازی تا پیگیری مسئولین

استاندار آذربایجان‌غربی در پاسخ به اخبار منتشره در مورد کمبود نان در ارومیه گفت که این وضعیت بزودی عادی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، چند روزیست اخباری مبنی بر کمبود نان در ارومیه در شبکه‌های مجازی در حال انتشار است و با حضور در سطح شهر، تب و تاب مردم برای خرید این ماده غذایی به‌عنوان قوت قالبشان و تشکیل صف‌های طویلی در نانوایی‌ها را مشاهده می‌کنیم.
 از گوشه و کنار خبر می‌رسد در برخی نانوایی‌ها بصورت محدود و در بعضی تا قیمت ۵۰۰ تومان بازای هر نان بفروش می‌رسد و عده‌ای از نانوایی‌ها دلیل این موضوع را کمبود آرد سهمیه‌ای عنوان و عده‌ای نیز می‌گویند قرار است نان دوباره گران شود.

نظرات مردم

یکی از شهروندان می‌گوید: برای خرید نان ده ها خیابان و محله شهر را گشته و با بسته بودن نانوایی‌ها مواجه شدم و حتی قفسه‌های سوپرمارکت‌ها که معمولا پیش از این نان‌های بسته‌بندی در آن وجود نداشت خالی بود.

یک شهروند دیگر می‌گوید: نانوایی‌ها نان را بصورت محدود و برخی دیگر نان‌های روغنی را بدون استفاده از روغن پخت و می‌فروشند.

شهروند دیگر از کاهش کیفیت نان‌ها گلایه و می‌گوید: روزبروز نان‌ها کوچکتر و بی‌کیفیت‌تر شده است.

یکی از متولیان آرد استان، اداره غله را متهم این موضوع می‌داند و می‌گوید: سهمیه آرد و گندم بصورت یارانه‌ای و نیمه‌یارانه به نانوایی‌ها داده می‌شود که متاسفانه بدلیل اختلاف قیمت آرد در بازارآزاد با قیمت یارانه‌ای آنها، برخی نانوایان سهمیه خود را در اختیاران دلالان قرارداده و نان کمتری پخت می‌کنند.
وی اضافه کرد: سابق بر این شورای آرد و نان وظیفه نظارت داشت و بازرسان نیز هر چند روز یکبار اقدام به بازرسی می‌کردند اما اکنون بازرسان تعزیرات چندان فعال نیستند و درحالیکه فروش آرد در بازار آزاد ممنوع است، برخی نانوایان سهمیه خود را بصورت تمام و کمال و برخی بخشی از سهمیه خود را به دلالان می‌دهند و علاوه بر سود بیشتر نان کمتری پخت می‌کنند ضمن اینکه نانوایان دیگر بدلیل گرانی آرد آزاد، پخت نان با آن برایشان اقتصادی نیست.
مشکلی در تخصیص سهمیه آرد وجود ندارد

علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه گفت: هیچ مشکلی از بابت تخصیص سهمیه آرد به نانوایی‌ها وجود ندارد و بازرسی‌ها از کمبود نان در سطح شهر حکایت دارد و در حال بررسی دلایل این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد این اقدام در جهت ایجاد جو روانی برای افزایش قیمت نان است که با توجه به شرایط اقتصادی ممکن نیست و شهروندان افزایش خودسرانه قیمت نان را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

وضعیت نان به روال عادی باز می‌گردد

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی هم در این خصوص گفت: وضعیت نان به زودی به روال عادی خود برمی‌گردد و برخی نانوایان و افراد سودجو با هدف گران کردن نان دست به شایعه سازی می زنند.

وی اضافه کرد: سهمیه آرد نانوایی ها افزایش یافته و مردم نگران نباشند که هیچ کمبودی در بحث نان وجود ندارد.

افزایش قیمت خودسرانه است

الله‌وردی حسن زاده رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان ارومیه به رسانه‌ها گفت: افزایش قیمت نان خودسرانه بوده و دستوری برای افزایش قیمت نان نداریم.

حسن زاده دلیل پخت کم نانوایی‌ها را عدم هماهنگی پیمانکار جدید توزیع آرد با نانوایی‌ها بیان کرد و افزود: تا چند روز آینده سهمیه آرد نانوایی‌ها به صورت هماهنگ توزیع شده و مشکلات پخت نان در ارومیه برطرف می‌شود.

علیرضا زارعی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی هم گفته است: تغییرات سهمیه آرد نانوایی‌ها در استان وجود ندارد و نظیر گذشته، سهمیه این واحدها تخصیص می‌یابد.
وی اضافه کرد: هیچ کاهش سهمیه آرد در ارومیه و سایر شهرستان های آذربایجان غربی نداشته ایم و مردم در این خصوص نگران نباشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =