پوشش ۱۵کیلومتر از خط لوله سبزوار _ مشهد تعویض شد

پوشش محافظتی بخشی از خط لوله ۲۰ اینچ مسیر سبزوار- مشهد به طول ۱۵کیلومتر با هدف انتقال ایمن و پایدار فرآورده‌های نفتی تعویض شد.

به گزارش خبرآنلاین از سمنان :  رئیس واحد مهندسی خوردگی این منطقه با اعلام خبر بالا گفت: تعویض پوشش این خط لوله، از عوامل موثر جلوگیری از خوردگی سطح بیرونی لوله بوده و انجام به موقع آن اهمیت بسزایی دارد.

علیرضا کاظمی‌اصل افزود: حفاری، سندپلاست، اعمال دولایه پوشش نواری سه لایه و خاکریزی مجدد به منظور پوشش خط لوله بخشی از فعالیت‌های انجام شده در این پروژه توسط واحد مهندسی خوردگی بوده که با همکاری واحدهای بازرسی فنی، اچ.اس.ای و حراست و تعمیرات خط محقق شده است.

وی ادامه داد: ایمن سازی خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی از جمله فعالیت‌های مهم شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به شمار می‌رود که برپایه آسیب شناسی حاصل از پیگرانی هوشمند انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تعویض پوشش‌ها با نهایت دقت انجام شده تا انتقال سیالات نفتی بدون کوچکترین وقفه‌ای ادامه یابد، خاطر نشان کرد: جلوگیری از آلودگی محیط زیست در کنار تامین سوخت فرودگاه بین المللی مشهد مقدس، نیروگاه نیشابور و مردم شریف استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی بر اهمیت اجرای این پروژه می‌افزاید.

به گفته وی؛ این عملیات تعویض پوشش از تقاطع جاده نیشابور –سبزوار (ضلع شرقی روستای رباط سفید) در کیلومتر ۶۵۰ شروع و تا محدوده "مزرعه اولر" کیلومتر ۶۶۵ ادامه دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =